| کد خبر: 152412 |

نصب تصاویر قربانیان حوادث جاده ارم بوشهر در مسیر راه ارتباطی این بخش

برخی از اهالی بخش ارم شهرستان دشتستان استان بوشهر در اقدامی برای جلب توجه مسئولان نسبت به انجام بهسازی و تعریض جاده دسترسی به شهر و روستاهای این بخش تابلوهایی از تصایر افرادی را که بر اثر حوادث جاده ای در این راه جان باخته اند، در محل تصادف ها نصب کرده اند.

تین نیوز

برخی از اهالی بخش ارم شهرستان دشتستان استان بوشهر در اقدامی برای جلب توجه مسئولان نسبت به انجام بهسازی و تعریض جاده دسترسی به شهر و روستاهای این بخش تابلوهایی از تصایر افرادی را که بر اثر حوادث جاده ای در این راه جان باخته اند، در محل تصادف ها نصب کرده اند.

به گزارش ایرنا، راه اصلی ارتباطی بخش ارم به شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان و دیگر نقاط کشور به طول 45 کیلومتر بدلیل کوهستانی و کم عرض بودن، وجود گردنه ها و نقاط حادثه خیز سالانه جان شماری از مردم منطقه و مسافران را می گیرد که تعریض، ساماندهی و ایمن سازی آن از خواسته های مردم است.

رئیس شورای اسلامی بخش ارم در این باره به ایرنا، گفت: مسیر اصلی و ارتباطی بخش ارم جاده 45کیلومتری از پل نمازگاه به شهر تنگ ارم است که بسیار کم عرض و بدلیل شرایط کوهستانی دارای شیب های تند و گردنه های خطرناک است.

ناصر زارعی افزود: این مسیر با عرض پنج متر در برخی نقاط نیز دچار فرسودگی است و از لبه پرتگاه ها و دره های خطرناک عبور می کند و سالانه افرادی بدلیل سوانح رانندگی جان خود را در این مسیر از دست می دهند، طوریکه هر 500 متر این جاده تاکنون یک کشته داشته است.

وی گفت: تابلوهای تصاویر اموات در مناطق مختلف این راه که بازماندگان برای یادبود نصب کرده اند نشان دهنده عمق مشکل است و از طرفی نبود پوشش تلفن همراه در مسیر برای امدادرسانی بموقع و بتازگی حضور خودروهای شوتی ( خودروهای سواری که کالای قاچاق جابه جا و با سرعت زیاد در جاده تردد می کنند) بدلیل دور بودن از چشم پلیس نیز مشکل تردد در این مسیر را چند برابر کرده است.

زارعی بیان کرد: شاید این مسیر درسالیان دور کم رفت و آمد بود اما با توجه به توسعه حمل و نقل و شهرنشینی، شرایط خاص اقلیمی و خوش آب و هوایی، وجود فضاهای گردشگری و باستانی و کشاورزی منطقه اکنون و بویژه در ایام تعطیل از مسیرهای پرتردد کشور به شمار می رود.

رئیس شورای بخش ارم بیان کرد: پلیس راهور در تعطیلات نوروز 96 این مسیر را از جمله جاده های پرترافیک و حادثه خیز کشور اعلام کرد.

زارعی اضافه کرد: این درحالی است که اهالی منطقه بطور مکرر شاهد تصادفات دلخراش و از بین رفتن افراد و جوانانی از منطقه و یا مسافرانی از سایر نقاط کشور بوده اند وبیش از یک دهه است که حل این مشکلات از مطالبات جدی مردم و در دستور کار مسئولان است.

وی اظهار داشت: در سال جاری وزیر راه و شهرسازی تا ورودی مسیر و معاون وی کل مسیر را بازدید کردند و قرار شد 200 میلیارد ریال برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی این راه در نظر گرفته شود.

زارعی ادامه داد: حدود یک سال پیش در قسمتی از این مسیر در گردنه نارمنج تعمیرات و عملیات برطرف کردن حادثه خیزی این نقطه آغاز شد اما مدتی است آین طرح تعطیل است.

وی همچنین به اقدامات شایسته اداره راه در تعریض جاده تنگ ارم به دهرود با اعتبار هشت میلیارد ریال و پیشرفت مناسب این طرح و تاثیر آن در رفاه و امنیت تردد مردم در مسیر اشاره کرد.

یکی از شهروندان شهر تنگ ارم مرکز این بخش گفت: در این مسیر با توجه به اینکه از برکات دولت و تلاش مسئولان استان چند سالی است که شناسنامه دار شده و در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته انتظار می رود که در مورد امنیت تردد و حفظ جان مسافران اقدامات فوری صورت گیرد.

شهرام تنگ ارمی اضافه کرد: این مسیر یکی از خطرناکترین مسیرهای پرتردد کشور است که سالانه حوادث ناگواری را رقم می زند.

وی اظهار کرد: هم اکنون مردم منطقه بدلیل نبود امکانات لازم در این بخش ناچار به تردد شبانه روزی برای انجام کارهای لازم اداری و بیمارستانی به مرکز شهرستان هستند که در این مسیر خطر جان آنها را تهدید می کند که در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

تنگ ارمی بیان کرد: تعریض این مسیر از خواسته های بحق و جدی مردم منطقه است که با توجه به اینکه این مسیر شناسنامه ملی دارد باید فرا استانی و بصورت کارشناسی شده مورد توجه قرار گیرد.

یکی از شهروندان بخش ارم نیز با ارسال نامه ای برای نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری برای بازسازی مسیر تنگ ارم – برازجان به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم این بخش شد.

بنیامین نیکنام در این نامه که نسخه ای از آن به خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان بوشهر نمابر شده خطاب به نماینده مردم دشتستان در مجلس آورده است: شما به عنوان نماینده ما در مجلس شورای اسلامی بطور کامل از وضعیت خرابی جاده این بخش اطلاع دارید که بازسازی آن به عنوان مهمترین اولویت و مطالبه مردم از مسئولان است.

این نامه یادآور شده است: چند سالی است که مردم بخش ارم چشم انتظار رسیدگی به تنها مسیر ترددشان به مرکز شهرستان دشتستان هستند ولی خواسته های بجای آنان تاکنون بی نتیجه مانده است.

وی در این نامه افزوده است: راه ارتباطی تنگ ارم- برازجان به عنوان یکی از قدیمی ترین و خطرناک ترین مسیر در استان بوشهر به شمار می رود که سالانه در این مسیر مرگبار و پرپیچ خم شاهد پرپر شدن جان افراد زیادی به خاطر تصادفات هستیم.

نیکنام اضافه کرده است: یکی دیگر از خطرات این مسیر علاوه برباریکی و تاریکی آن در شب این است که مدتهاست جولانگاه امنی برای خوروهای شوتی شده است که این خودروها با کمک پیچ های خطرناک کوهستانی و دره های عمیق در کمین جان افراد هستند.

وی از نماینده دشتستان خواستار پیگیری موضوع بازسازی و تعریض جاده بخش ارم از وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی از انتظارات دیرینه که وزیر وعده اش را به مردم این بخش داده است، شد.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در این ارتباط اظهار داشت: با توجه به نامناسب بودن وضعیت جاده اصلی بخش ارم از پل نمازگاه به سمت شهر تنگ ارم، مطالعات آن صورت گرفته و بصورت یک طرح در کمیسیون ماده 23 توجیه فنی آن انجام شده است.

عبدالحسن مشایخ افزود: این طرح در سطح وزارتخانه مصوب شده و به سازمان برنامه و بودجه برای گرفتن ردیف اعتبار ملی ارسال شده اما هنوز ردیفی برای آن باز نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این مسیر نیازمند بازسازی و اقدامات کلی و پرهزینه است باید بصورت ملی تامین اعتبار شود زیرا در سطح استانی تامین اعتبار آن امکان پذیر نیست.

مشایخ گفت: در نقاطی از این مسیر اقداماتی برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز در دست اجراست اما با توجه به اینکه بصورت امانی و با امکانات اداری اجرا می شود با کمبود اعتبار و تعطیلی روبرو شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم که با تلاش نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی این اعتبار ملی در بودجه سال 1397دیده و با تامین اعتبار ملی مشکلات مسیر برطرف شود.

بخش ارم با 20هزار نفر جمعیت شامل شهر تنگ ارم و 45 روستا و آبادی منطقه ای خوش آب و هوا و تاریخی و باستانی و یکی از قطب های کشاورزی استان بوشهر در 70کیلومتری شرق شهر برازجان مرکز دشتستان واقع شده است.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.