| کد خبر: 151220 |

تصادفات رانندگی شهریورماه جان 19 نفر را در زنجان گرفت

رئیس پلیس راه استان زنجان از وقوع 17 فقره تصادف فوتی در محورهای استان طی ماه گذشته خبر داد و گفت: این تعداد تصادف 19 کشته داشته است.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان زنجان از وقوع 17 فقره تصادف فوتی در محورهای استان طی ماه گذشته خبر داد و گفت: این تعداد تصادف 19 کشته داشته است.

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از وقوع 17 فقره تصادف فوتی طی ماه گذشته در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته کاهش 39 درصدی یافته است.

وی از کاهش 37 درصدی آمار متوفیان تصادفات رانندگی شهریورماه سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت 19 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راه استان زنجان به آمار 171 نفری تعداد تصادفات جرحی ماه گذشته در محورهای استان اشاره کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال‌گذشته، افزایش 13 درصدی یافته است.

شیرمحمدی از افزایش 5 درصدی آمار مصدومان سوانح رانندگی روی داده در محورهای استان زنجان در شهریورماه سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت 220 نفر در تصادفات رانندگی مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به وقوع 222 تصادف خسارتی در محورهای استان زنجان طی ماه گذشته گفت: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته افزایش 49 درصدی یافته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان آمار مجموع تصادفات شهریورماه سال‌گذشته را 401 فقره اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته افزایش 26 درصدی یافته است.

شیرمحمدی نقش تخلف عدم توجه به جلوی ناشی از خستگی و خواب آلودگی را با 32 درصد دارای بیشترین نقش دانست و ادامه داد: عدم توانایی در کنترل وسایط نقلیه و انحراف به چپ هم در این تصادفات نقش 11 درصدی و 10 درصدی داشته است.

وی خودروهای سواری را با 63 درصد درگیرترین خودرو در تصادفات ماه گذشته در محورهای استان اعلام کرد و ادامه داد: موتورسیکلت، کامیون و تریلی و وانت‌بارها هم در تصادفات این بازه زمانی به ترتیب نقش 12، 12 و 10 درصدی یافته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه 21 درصد از تصادفات شهریورماه سال‌جاری در ساعات بین 12 تا 16 روی داده است، ادامه داد: 24 درصد از تصادفات این بازه زمانی در کیلومترهای بین یک تا 20 روی داده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.