| کد خبر: 150168 |

معاون استاندار همدان:

امسال تلفات جاده‌ای درون‌شهری همدان بیش از 10 درصد کاهش یافت

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه امسال تلفات جاده‌ای درون‌شهری در استان همدان بیش از 10 درصد کاهش یافت، گفت: ارتقای فرهنگ ترافیکی نیازمند برنامه‌های منسجم است.

تین نیوز

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه امسال تلفات جاده‌ای درون‌شهری در استان همدان بیش از 10 درصد کاهش یافت، گفت: ارتقای فرهنگ ترافیکی نیازمند برنامه‌های منسجم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدابراهیم الهی تبار پیش از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران ترافیک با اشاره به اینکه در سنجش سرمایه اجتماعی کشور مردم از دو شاخص بیشترین رضایت‌مندی را داشت، اظهار داشت: مردم از حوزه‌های سلامت و امنیت بیشترین رضایت‌مندی را داشتند.

وی با بیان اینکه در استان همدان میزان رضایت‌مندی در این دو حوزه نسبت به میانگین کشوری بالاتر بود، افزود: این رضایت‌مندی نشان دهنده تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در حوزه استقرار امنیت پایدار در کشور است.

الهی تبار با تأکید بر اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی 23 اولویت مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: طلاق، اعتیاد، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست، تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای و غیر جز این 23 اولویت هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ابراز کرد: در بحث تلفات و سوانح جاده‌ای هدف ما از کاهش تلفات کنترل آسیبی ریشه‌دار در جامعه است.

الهی تبار با شاره به اینکه تا آحاد جامعه برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن دخالت نباشند اثر کاهش این آسیب در جامعه کمرنگ می‌شود، بیان کرد: باید عزم ملی شکل گرفته و همه‌ی مردم و دستگاه‌های مرتبط نظیر آموزش‌وپرورش، صداوسیما، سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه استان همدان در اجرای برنامه پنجم کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای را به خوبی محقق کرد، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه در سطح کشور دستگاه‌های مرتبط مکلف به کاهش 31 درصدی تلفات ناشی از تصادفات شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه در نیمه نخست امسال تلفات جاده‌ای درون‌شهری بیش از 10 درصد کاهش یافت، گفت: اما در تلفات برون‌شهری تغییری ایجاد نشده است.

الهی تبار با بیان اینکه در 58 درصد تصادفات عابران پیاده مقصر هستند، تأکید کرد: 35 درصد تصادفات نیز مربوط به راکبین موتورسیکلت‌ها است.

الهی تبار با اشاره به اینکه در ارتقای فرهنگ ترافیکی باید برنامه‌های منسجم داشته باشیم، تأکید کرد: تولید محتوا باید توسط نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط انجام شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در حوزه ترویج فرهنگ ترافیکی و توجیه مردم ظرفیت‌های مناسبی دارد، اظهار داشت: همدان توانست با کاهش 6.2 درصدی طلاق در سال گذشته و کاهش 4 درصدی طلاق در نیمه نخست امسال الگوی موفقی در کشور باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خواستار آموزش‌های لازم در راستای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی شد و افزود: باید از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی استفاده شد و 60 درصد از حمل‌ونقل‌ها را به این سو سوق دهیم.

الهی تبار با تأکید بر اینکه باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌های مرتبط و مردم دخالت مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی یکی از موارد مؤثر کاهش تلفات جاده‌ای است که سبب ایجاد آرامش و امنیت در جامعه می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.