| کد خبر: 148268 |

وحدتی هلان:

بروز فاجعه ملی با مرگ 55هزار موتورسیکلت سوار طی 10 سال اخیر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مرگ 55 هزار موتورسیکلت سوار طی 10 سال را فاجعه آمیز خواند و گفت: استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران به فرهنگ تبدیل شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مرگ 55 هزار موتورسیکلت سوار طی 10 سال را فاجعه آمیز خواند و گفت: استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران به فرهنگ تبدیل شود.

محمد وحدتی هلان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، مرگ 55 هزار موتورسیکلت سوار طی 10 سال را فاجعه آمیز خواند و گفت: افزایش آمار تصادفات جاده ای وحشتناک و به نوعی فاجعه ملی است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عوامل موثری در بروز افزایش تصادفات با موتور نقش دارد، گفت: عدم رعایت حق تقدم و توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و از مهمتر عدم استفاده از کلاه ایمنی از عوامل موثر در تصادفات موتورسیکلت ها است که در این رابطه می طلبد با فرهنگ سازی مناسب از سوی صداوسیما و رسانه ها استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران به فرهنگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت های فرسوده نقش عمده ای در تصادفات جاده ای دارند با تاکید بر لزوم از رده خارج کردن آنها، افزود: همانطور که در تولید خودروها به استانداردها توجه می شود در جهت تولید و صادرات موتورسیکلت های استاندارد نیز باید گام برداشت و همچنین برای سریع تر از رده خارج کردن موتورسیکلت های فرسوده باید تسهیلات ارزان قیمت بانکی و مشوق هایی در اختیار صاحبان آنها قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای کاهش تصادفات برخورد با موتورسیکلت های فرسوده از سوی پلیس باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: باید با ارائه آموزش های لازم و همچنین فرهنگ سازی مناسب سطح فرهنگ رانندگان در کشور ارتقا یابد تا کشته های ناشی از سوانح رانندگی کاهش یابند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریع تر در جهت تبدیل موتورسیکلت های کاربراتوری به برقی گام بردارد، تصریح کرد: این موضوع باید در دستورکار وزارت صنعت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.