| کد خبر: 147986 |

حواشی حمل‌ونقل در شبکه‎‌های مجازی؛

◄ آیا ساختار اتوبوس‌های کشور تلفات رانندگی را افزایش می‌دهد؟

تصادف رانندگی و حادثه شبیه آن‌چه برای اتوبوس‌های ما اتفاق میفتد درکل جاده‌های دنیا رخ می‌دهد ولی آمار تلفات خیلی پایین است. 50 تا 60 درصد کشته و مجروحان حوادث کشور ما فقط به ساختار اتوبوس داخل کشور مرتبط است.

تین نیوز

اگرچه به نظر می‌رسد با شروع سال تحصیلی، سفرهای جاده‌ای کاهش چشمگیری خواهد داشت اما موضوع ایمنی سفر به خصوص آنجا که سفر  با ناوگان عمومی جاده‌ای مطرح می‌شود همیشه مورد توجه کاربران شبکه مجازی قرار دارد.

در این زمینه چندی پیش پیامی در گروه‌های مجازی مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای منتشر شد که در آن آمده بود: اتوبوس‌ها نباید نسبت به حمل بارهای تجارتی اقدام کنند. این امر به عهده شرکت‌های حمل کالا است ولی در بعضی مواقع اتوبوس‌ها کار اداره پست را هم انجام می‌دهند. بارها قبل از سوار کردن مسافر در ترمینال‌ها،  در جعبه‌ها و باربند روی سقف اتوبوس، بار جای گرفته و حمل می‌شود که موجب سنگینی اتوبوس و تضعیف سیستم ترمز در سراشیبی‌ها و کاهش مانور در سر پیچ‌ها و تاب خوردن اتوبوس در مواقع انحراف به چپ یا راست می‌شود.

در ادامه این پیام آمده اسـت: انتقال مسافرین خاص که در قالب تور و یا به‌صورت دربست انجام می‌گیرد به صورت شب‌رو پر خطر است.جایگزین کردن روز برای سفر با تفاوت یک راننده اضافی یعنی سه راننده و تقلیل زمان رانندگی از ۸ ساعت به ۶ ساعت تا راننده خسته نشود نیز می‌تواند منجر به کاهش تصادفات شود.

* یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در یک گروه مجازی مرتبط با رانندگان اتوبوس در مورد سامانه سپهتن نوشت: ما با اصل سامانه سپهتن مخالف نیستیم بلکه با اجحافی که درحقمان شد مخالفیم.

به گفته وی، اجحاف اول شامل قیمت این سامانه است و این‌که قرار بود  75 درصد آن طبق مصوبه هیات وزیران توسط شرکت نفت پرداخت شود که این کار انجام نشد. دوم مربوط به عدم کیفیت بعضی قطعات مثل کارت‌خوان و سوم خدمات پس از فروش و چهارم این‌ است که دوربین سپهتن برای تطبیق گواهینامه بوده اما مسئولان باید فکری به حال برخوردهای سلیقه‌ای مخصوصا برداشت‌ها از دوربین که منجر به اعمال قانون و اخذ جریمه می‌شود، بکنند.

* کاربر دیگری نیز نوشت: تصادف رانندگی و حادثه شبیه آن‌چه برای اتوبوس‌های ما اتفاق میفتد درکل جاده‌های دنیا رخ می‌دهد ولی آمار تلفات خیلی پایین است. 50 تا 60 درصد کشته و مجروحان حوادث کشور ما فقط به ساختار اتوبوس داخل کشور مرتبط است.  

وی در مورد حادثه اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی گفت: با توجه به تصویر آن اتوبوس، می‌خواهم  بدانم  کجای دنیا از پروفیل شماره دو که ضعیف ترین پروفیل است و اگر بخواهی با دست می‌توانی خمش کنی برای سقف اتوبوس استفاده می‌شود؟ 

* کاربر دیگری نیز در مورد تصادفات رانندگی در کشور نوشت: در کشورهای دیگر مثل ایران به این راحتی گواهینامه صادر نمی‌شود و برای اخذ گواهینامه باید مراحل زیادی طی شود که این امر در افزایش مهارت راننده و کاهش حوادث تاثیر به‌سزایی دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.