| کد خبر: 147540 |

خستگی و خواب آلودگی همچنان در جاده های قزوین قربانی می دهد

رئیس پلیس راه استان قزوین 40 درصد تصادف های ناشی از فوت را ناشی از خستگی و خواب آلودگی دانست و گفت: همین عامل روز جاری موجب وقوع تصادف و فوت یک شهروند در استان شد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان قزوین 40 درصد تصادف های ناشی از فوت را ناشی از خستگی و خواب آلودگی دانست و گفت: همین عامل روز جاری موجب وقوع تصادف و فوت یک شهروند در استان شد.

سرهنگ نصرالله بیگلری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: در سانحه برخورد یک دستگاه کامیونت خاور با یک دستگاه تریلی در آزادراه قزوین - زنجان، حوالی شهر ضیاءآباد متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داد.

وی ساعت وقوع این سانحه رانندگی را 3 و 20 دقیقه بامداد امروز /دوشنبه/ اعلام کرد و یادآور شد: علت این حادثه بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده خاور اعلام شده است.

این مسئول انتظامی گفت: پلیس به رانندگان توصیه می کند قبل از سفر استراحت کافی داشته و به ازای هر 2 ساعت رانندگی نیز 20 دقیقه به استراحت بپردازند.

سرهنگ بیگلری در ادامه با اشاره به عادی بودن تردد خودروها در سطح جاده های استان قزوین، گفت: براساس پیش بینی های به عمل آمده از بعدازظهر امروز تا پایان هفته جاری شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در سطح آزادراه های استان، به خصوص در آزاد راه قزوین-رشت و قزوین-کرج خواهیم بود.

وی، تخطی از سرعت مجاز و تغییر مسیر ناگهانی را خط قرمز پلیس در سطح جاده ها دانست و افزود: توقف نکردن در حاشیه راه ها و به خصوص در آزادراه ها و بزرگراه ها، استفاده نکردن از تلفن همراه هنگام رانندگی، استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان، حرکت در خطوط تعیین شده و در نهایت رانندگی کردن با صبر، حوصله و آرامش همواره از سوی پلیس به رانندگان توصیه شده است.

هفت ایستگاه پلیس، هفت پاسگاه انتظامی به همراه 60 تیم گشتی و 12 تیم گشت نامحسوس به صورت شبانه روزی و تا پایان تعطیلات تابستان وظیفه امنیت در جاده های استان قزوین را برعهده دارند.

استان قزوین دارای 6 هزار و 600 کیلومتر راه است که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه و 700 کیلومتر آن نیز جاده اصلی بوده و مابقی آن نیز راه های فرعی و روستایی را تشکیل می دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.