| کد خبر: 146606 |

ایران دومین کشور پر تصادف جهان

مسئول پیگیری تصادفات جاده‌ای کشور و عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل 90 در مجلس با بیان این که ایران دومین کشور پر تصادف جهان است از قرائت یک گزارش مهم در مجلس شورای اسلامی خبر داد که به مجموعه عوامل حادثه ساز در رانندگی میپرازد و ارگان ها و کارخانه های مختلفی باید درباره آن پاسخگو باشند.

تین نیوز

مسئول پیگیری تصادفات جاده‌ای کشور و عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل 90 در مجلس با بیان این که ایران دومین کشور پر تصادف جهان است از قرائت یک گزارش مهم در مجلس شورای اسلامی خبر داد که به مجموعه عوامل حادثه ساز در رانندگی میپرازد و ارگان ها و کارخانه های مختلفی باید درباره آن پاسخگو باشند.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین درباره ورود کمیسیون متبوع خود به بحران دامنه دار افزایش تلفات و تصادفات جاده ای، ضمن ابراز تاسف از میانگین بالای کشته ها در جاده ها اظهار داشت: در میان 190 کشور دنیا ما رتبه دوم را داریم و این یک جایگاه منفی در جهان است. طبیعتا دلایل مختلفی دست به دست هم داده تا در 4 دهه اخیر ایمنی مسافران جاده ای به یکی از بزرگترین معضلات تبدیل شود.

وی در تشریح علل افزایش مرگ و میر در راه های مواصلاتی کشور افزود: بحث فرهنگ رانندگی و عدم رعایت قوانین، استاندارد نبودن جاده ها و امنیت پایین خودروهای ما از جمله این عوامل هستند.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم خاطر نشان کرد: با بررسی هایی که تا این لحظه انجام داده‌ایم. عمده دلیل میزان بالای تصادفات، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان است. اما دلیل اصلی دیگر افرایش آمار کشته های جاده ای، ناامن بودن و غیر استاندارد بودن خودروهای داخلی است.

پارسایی با تاکید براینکه بحث کیفی خودروها، سیستم معیوب ریلی و جاده ای کشور همگی دست به دست داده تا سرنشینان و مسافران در مخاطره جدی قرار گیرند، گفت: تمام این موضوعات در پرونده ای که بنده مسئول آن هستم بررسی شده و گزارش آن در صحن مجلس قرائت خواهد شد. از این رو امیدواریم در قالب ارایه یک طرح و پلان به مجلس از یک جایی برای همیشه جلوی بحران تلفات جاده ای گرفته شود.

وی با ابراز تاسف از وضعیت موجود تولید خودرو در کشور عنوان داشت: در طول سالیان گذشته به بهانه امنیت شغلی خودروسازان و حمایت از صنعت خودرو و حفظ اشتغال افراد، حمایت های غیر اصولی و بیش از حد انتظار از کارخانه های تولید اتومبیل شده است. این در حالی است که با توجه به توسعه صنعت جهان در این حوزه به لحاظ ارتقا کیفی خودرو کشور از نرم جهانی نامطلوبی برخوردار است.

پارسایی با انتقاد از کیفیت پایین خودرو تولیدی در کشور یادآور شد: کشورهایی مانند کره که از سابقه کمتری در خودروسازی برخوردار بودند از ما پیشی گرفته اند ولی متاسفانه ما علاوه بر اینکه در تامین امنیت خودروهای خود ضعف داریم، پس از مرحله فروش هم خدمات مناسبی به مشتریان ارایه نمی کنیم. مضاف براینکه در قیمت خودرو هم به شهروندان اجحاف روا می شود.

وی با اشاره به اینکه عظم مجلس در این است، یک تصمیم عاجل در خصوص جلوگیری از تداوم افزایش تلفات جاده ای گرفته شود، افزود: در کمیسیون 90 مباحث مذکور مطرح شد و مقرر گردید همه مواردی که به آن پرداختیم و شما اشاره داشتید در کمیته اقتصادی کمیسیون بررسی شود.

پارسایی نشان کرد: حتما از همه مسئولین ذیربط در رابطه با مسایل جاده ای اعم از پلیس راه، مدیران خودروسازی و وزرای مربوطه دعوت بعمل خواهیم آورد و به پرسش و پاسخ و تشریک مساعی خواهیم پرداخت.

مسئول پیگیری تصادفات جاده ای کشور در خانه ملت با ملی خواندن بحث رسیدگی به موضع مهم تلفات جاده ای، افزود: تلاش داریم با دعوت از مدیران و مسئولین در کمیسیون تنها به ارایه گزارش صرف اکتفا نشود و یک اقدام عملی در پی این جلسات شکل گیرد.

پارسایی با توجه به سابقه بد خودروها در انتها عنوان کرد: در گذشته ما شاهد آتش سوزی اتوبوس ها و خودروهای سواری بودیم و تنها عوامل انسانی عامل تلفات جاده ای نبوده است . در این ارتباط مجلس مصوبه ای در گذشته در خصوص کاهش تلفات جاده ای داشته که این طرح به دلایلی متوقف شده است. لذا بنا داریم، تلفات خود را با آمار دیگر کشورها قیاس کنیم تا به نرم قابل قبولی دست پیدا کنیم.

 

منبع: پایگاه خبری جام جم آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.