| کد خبر: 145301 |

یادداشت؛

وسایل نقلیه وجاده هارا متهم نکنیم

هرمزگان از سال 95 تاکنون شاهد پرپر شدن دانش آموزان در جاده ها است، بی آنکه مدیران، نگاهی به عملکرد و ضعف های خود کنند، جاده و وسایل نقلیه را متهم ردیف اول عنوان می کنند.

تین نیوز

هرمزگان از سال 95 تاکنون شاهد پرپر شدن دانش آموزان در جاده ها است، بی آنکه مدیران، نگاهی به عملکرد و ضعف های خود کنند، جاده و وسایل نقلیه را متهم ردیف اول عنوان می کنند.

به گزارش مهر،  درد از دست دادن عضوی از یک خانواده را فقط پدر و مادر می داند اما در طول این سال ها که در جاده های هرمزگان گل های علم و دانش خود را از دست داده ایم، مدیران به جای اینکه به فکر اصلاح ساختارها باشند تا شاهد بروز اینگونه حوادث دردناک نباشیم به یک ابراز تاسف و همدردی با خانواده های متوفی بسنده کرده اند.

در طول سالهای گذشته جاده های مرگبار هرمزگان در شهرستانها جان دانش آموزانی که برای تحصیل مجبور به سفرهای بین روستایی و بین شهری هستند را گرفته و مدیران مربوطه در هر مورد با متهم کردن جاده و وسایل نقلیه از زیربار اتهام گریزان می شوند.

ساماندهی وسایل نقلیه و جاده ها چگونه مدیریت می شود

از زمان مدیریت مدیرکل آموزش وپرورش در هرمزگان شاهد اتفاقات ناگوار جاده ای برای دانش آموزان هرمزگان هستیم در حالی که پیش از این حادثه شهرستان بشاگرد با جاده های خاکی و خطرناک با ارابه های مرگ که کار جابجایی دانش آموزان را با ماشین نیسان انجام می دهند بیشترین آمار تصادفات و حوادث را برای دانش آموزان به خود اختصاص داده است.

اما با گذشت دو سال از این مدیریت ضعیف که هیچ سهمی برای ساماندهی وسایل نقلیه برای جابجایی جاده ای در نظر گرفته نشده شاهد پرپر شدن گلهای علم و دانش خود هستیم.

هر چند هم در طول این سالها اردوهای بدون خطر زیادی صورت گرفته که نمی توان بدون توجه از کنار آنها گذشت، اما مدیریت آموزش وپرورش هرمزگان برای سلامت جان دانش آموزان در جاده ها چه برنامه و راهکاری ارائه کرده است ؟

این حادثه سرآغاز فصل جدیدی ازحوادث برای آغاز سال تحصیلی نباشد

از آنجایی که برای آغاز سال تحصیلی جدید زمان زیادی باقی نمانده است، دانش آموزان و فرهنگیان هرمزگانی با غم و اندوه از دست دادن فرزانگان علمی خود به پیشواز بازگشایی مدارس می رود و جای خالی این نخبه گان جوان علمی در آموزشگاههای استان هرمزگان احساس می شود.

این حادثه سرآغاز فصل جدی از حوادث برای آغاز سال تحصیلی نباشد زیرا با تاثیر گذاشتن در روحیه و روان دانش آموزان، خانواده ها و فرهنگیان، تاثیر منفی برای ادامه تحصیل دانش آموزان دارد که می بایست با برنامه ریزی های درست از بروز اینگونه حوادث مشابه آن جلوگیری کرد.

حبیب عیدزاده- فعال رسانه ای در شهرستان میناب

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.