| کد خبر: 140787 |

واژگونی کامیون ترافیک محور سمنان-دامغان را رقم زد

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه واژگونی کامیون بنز در محور سمنان-دامغان باعث ایجاد ترافیک سنگین در این محور شد، گفت: متأسفانه در این حادثه یک نفر جان باخت.

تین نیوز

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه واژگونی کامیون بنز در محور سمنان-دامغان باعث ایجاد ترافیک سنگین در این محور شد، گفت: متأسفانه در این حادثه یک نفر جان باخت.

سرهنگ حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه حدود ۶۵ درصد سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان از نوع واژگونی است، با تشریح جزئیات حادثه واژگونی کامیون ترافیک محور سمنان-دامغان، ابراز داشت: ساعت ۴:۲۱ بامداد روز سه‌شنبه واژگونی کامیون بنز در کیلومتر ۸۰ محور دامغان به سمنان منجر به فوت راننده ۴۰ ساله  و ایجاد ترافیک سنگین در این محور شد که علت حادثه در دست بررسی است.

وی ضمن بیان اینکه با تلاش‌های مأموران امدادی و انتظامی هم‌اکنون ترافیک در این محور روان‌سازی شده است، افزود: سبقت‌های غیرمجاز و توجه نکردن به جلو بیش از ۵۰ درصد علت واژگونی خودرو در محورهای ارتباطی استان سمنان را به خود اختصاص می‌دهد که این مهم می‌طلبد تا درزمینهٔ فرهنگ‌سازی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه در چهار ماه گذشته بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز استان مورد آموزش‌های قوانین راهنمایی و رانندگی قرار گرفتند، ابراز داشت: برای کاهش تلفات سوانح رانندگی باید آموزش را از کودکان و درون خانواده‌ها آغاز کرد که امیدواریم بافرهنگ سازی اصولی شاهد به حداقل رسیدن حوادث جاده‌ای در استان سمنان باشیم.

خسروجردی بابیان اینکه در چهارماهه نخست سال جاری بیش از ۴۸ نفر براثر واژگونی خودرو، انحراف خودرو از مسیر اصلی و برخورد با اشیا در محورهای استان جان خود را ازدست‌داده‌اند، تصریح کرد: با توجه به کویری و یکنواخت بودن محورهای استان احتمال خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان وجود دارد لذا مسافران باید به‌محض احساس عدم هوشیاری در اولین توقفگاه استراحت و سپس طی مسیر کنند.

 وی بابیان اینکه بیش از ۹۷ درصد علت تصادفات در محورهای کشور از عوامل انسانی ناشی می‌شود، ابراز داشت: با اندکی صبر و شکیبایی و پرهیز از عجله و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان سفر خوشی را برای همراهان فراهم کرد لذا از رانندگان تقاضا داریم در محورهای مواصلاتی استان سمنان بااحتیاط و سرعت مطمئن تردد کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.