| کد خبر: 138347 |

۵۷ درصد فوت شدگان درتصادفات درون شهری موتور سواران هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: بیش از ۵۷ درصد فوت شدگان در تصادفات درون شهری در استان زنجان موتور سواران بودند و بیشترین تصادفات فوتی درون‌شهری را به خود اختصاص دادند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: بیش از ۵۷ درصد فوت شدگان در تصادفات درون شهری در استان زنجان موتور سواران بودند و بیشترین تصادفات فوتی درون‌شهری را به خود اختصاص دادند.

سرهنگ رمضان آفریدون در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی سه ماهه نخست سال ۹۶ تصادفات فوتی درون شهری در استان زنجان ۷ مورد بوده که در سال گذشته در همین بازه زمانی هم ۷ مورد بوده و تغییری نکرده است. 

وی اظهار کرد: طی سه ماهه سالجاری تصادفات جرحی ۵۳۳ مورد بوده که در سال گذشته در همین بازه زمانی ۵۸۳ مورد بوده که ۹ درصد کاهش داردو تصادفات خسارتی هم ۱۱ درصد افزایش داشته است. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: وقوع تصادفات درون شهری در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش دارد. 

آفریدون تاکید کرد: دراین سه ماهه سالجاری چهار مورد از فوت شدگان تصادفات درون شهری موتور سواران و سه مورد عابر پیاده بوده  که بیش از ۵۷ درصد فوت شدگان موتور سواران بودند و موتورسواران به علت اینکه از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند بیشترین تصادفات  فوتی درون‌شهری را به خود اختصاص می‌دهند.

وی گفت: علت بیشتر تصادفات درون شهری طی سه ماهه نخست سال جاری در استان زنجان توجه نکردن به جلو،  رعایت نکردن حق تقدم و سبقت ناگهانی است. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان یاد آورشد: متاسفانه عابرین پیاده هم در تصادفات نقش بسیاری مهمی را دارند و  به جای عبور از پیاده رو ها از سواره روها تردد می کنند که این خود تصادفات را تشدید می کند. 

آفریدون تصریح کرد: متاسفانه رانندگان در زمان رانندگی اقدام به صحبت کردن با تلفن همراه می کنند و این امر از عوامل موثر در وقوع تصادفات است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.