| کد خبر: 135908 |

پژو، پراید و وانت سایپا سهم اصلی تصادفات در آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی گفت: خانواده پژو، پراید و وانت نیسان بیشترین سهم را در تصادفات استان دارند.

تین نیوز

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی گفت: خانواده پژو، پراید و وانت نیسان بیشترین سهم را در تصادفات استان دارند.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،سرهنگ عباس فرمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز 580هزار و 479 دستگاه خودرو در سطح استان تردد می کند که بازای هر ۵.۵ نفر یک وسیله را شامل میشوند ضمن اینکه خانواده پژو با 21 درصد، پراید با 16 درصد، وانت نیسان 13 درصد، پیکان 9 درصد و سمند 5 درصد خودروهای استان را شامل میشود.


وی اضافه کرد: همچنین 187هزار و 380 دستگاه موتورسیکلت در سطح استان تردد دارند که بازای 17 نفر یک دستگاه را شامل میشود و مجموعا 767هزار و 759 دستگاه وسایل نقلیه موتوری در سطح استان تردد دارند.
وی افزود: در میان تصادفات رخ داده در سطح استان، خانواده پژو با 24 درصد، انواع پراید 13 درصد و وانت سایپا با 11 درصد بیشترین سهم تصادفات را در استان دارند.


رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در 3 ماهه نخست امسال 1117 تصادف جرحی با 2186 مجروحی و 101 فوتی در سطح استان داشته ایم که نسبت به سال قبل آمار مجروحین 9 درصد رشد داشته ولی آمار فوتی خوشبختانه، افزایشی نداشته است.


فرمانی گفت: طی 3 ماه نخست امسال 446 تصادف خسارتی در جاده های استان رخ داده است ضمن اینکه طی این مدت برای 294هزار و 242 خودرو نیز اعمال قانون صورت گرفته است.


وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری، 5125 دستگاه انواع خودرو و 1528 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است که 1917 دستگاه بخاطر حوادث خطرساز بوده است.


وی افزود: در طی این مدت، 1086 دستگاه خودرو بخاطر خلافی بیش از یک میلیون توقیف شده که نسبت به سال گذشته افزایشی 91 درصد را شامل میشود، همچنین 33 مورد گواهینامه بالای 30 نمره منفی در استان اعمال قانون شده است.


رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی به آماری از تصادفات جاده های استان اشاره و گفت: 58 درصد تصادفات در استان جرحی یا فوتی هستند ضمن اینکه 58 درصد این تصادفات در جاده های اصلی استان و 10 درصد در بزرگراه ها رخ داده است که در این بین 98 راننده های متخلف و مقصر را مردان تشکیل می دهد.


وی اضافه کرد: 68 درصد تصادفات جاده های استان در روز رخ می دهد همچنین 60 درصد فوتی ها در صحنه تصادف بدلیل شدت جراحت ، 10 درصد فوتی ها در حین انتقال و 30 درصد در بیمارستان فوت می کنند.
فرمانی گفت: بیشترین آمار تردد در استان با 28 درصد در فصل تابستان است که محورهای ارومیه-مهاباد، میاندوآب-مهاباد و ارومیه-سلماس بیشترین حجم تردد را شامل میشوند.


وی با اشاره به آغاز طرح تابستانه پلیس راه از یک تیرماه تا پایان شهریور افزود: با توجه به بیشترین حجم ترافیک و تصادف در فصل تابستان و با همکاری تمامی ارگان های ذیربط (راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، هلال احمر ، امداد خودرو، اورژانس و فوریت های پزشکی،آتش نشانی،بیمه ها ، شهرداری ها، آموزش و پرورش ،آموزش عالی،خودروسازان، صداوسیما و رسانه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مخابرات ، علوم پزشکی،خانواده ها)طرح تابستانه پلیس برای کاهش تصادفات و روانی عبور و مرور آغاز شده است و امید است بتوانیم تابستانی با حوادث کم داشته باشیم.


وی اضافه کرد: هموطنان می توانند در طول ایام تابستان با شماره تلفن های 110 پلیس ، 141 راهداری ، 120 راهور ، 115 اورژانس ، 112 هلال احمر و 2182425 و 2184646 برای طرح تابستانه پلیس ارتباط برقرار کنند.

 

فرمانی با اشاره به عمر بالای خودروهای سطح استان گفت: برخلاف عمر حدود 10 سال خودروها در کشورهای مختلف، متاسفانه آمار در استان ما رضایت بخش نیست و بطور میانگین عمر خودروهای سنگین در استان 16 و خودروهای سبک 15 سال است.


وی اضافه کرد: عمر بالای خودروها، نبود پارکینگ و استراحت گاه، نبود روشنایی در جاده های استان و کمبود تابلو و علائم و خرابی چراغ های چشمک زن در جاده های استان از دلایل تصادفات در جاده های آذربایجان غربی است.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.