| کد خبر: 131002 |

خسارت سیل در چهار شهرستان خراسان جنوبی

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از خسارت وقوع سیلاب در چهار شهرستان استان خبر داد.

 

به گزارش مهر، سید ابوالحسن میرجلیلی با اشاره به نخستین بارندگی بهاری شدید طی روز گذشته در استان، اظهار داشت: این بارندگی ها در چهار شهرستان قاین، سربیشه، درمیان و خوسف از شدت بیشتری برخوردار بود و این شهرستان ها از روز گذشته تا امروز بارندگی های خوبی را تجربه کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این بارندگی ها به صورت رگباری و در مدت زمان کوتاهی رخ داد سبب بروز روان آب در این شهرستان ها به خصوص در سه روستای کماچی، آویشک و سیدآباد نگینان در بخش قهستان شهرستان درمیان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، عمده خسارت این بارندگی ها را مربوط به بخش کشاورزی، باغات و محصول زرشک دانست و گفت: بر اثر این بارندگی ها هفت رشته قنات بین 10 تا 20 درصد خسارت دیده اند.

آب گرفتگی شش منزل مسکونی

میرجلیلی با بیان اینکه همچنین این بارندگی ها سبب خسارت به خطوط انتقال آب کشاورزی و آب گرفتگی شش منزل مسکونی شده است، عنوان داشت: مشکل این منازل در اسرع وقت توسط نیروهای امدادی برطرف شده و در حال حاضر هیچ مشکی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به خسارت سیل به راه های روستایی و عشایری در چهار شهرستان استان، بیان کرد: مشکلات ایجاد شده برای این راه ها نیز توسط نیروهای امدادی و عملیاتی مرمت و در حال حاضر عبور و مرور در این محورها جریان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده باش کامل نیروهای امدادی وعملیاتی تا روز آینده خبر داد و افزود: با توجه به اینکه توده در شرق استان فعال بوده و تا فردا در شهرستان های شرقی بارندگی خواهیم داشت نیروهای مدیریت بحران در حال آماده باش هستند.

میرجلیلی با بیان اینکه خوشبختانه این بارندگی ها خسارت جانی نداشته است، عنوان داشت: از مردم درخواست داریم تا در صورت اعلام اطلاعیه از سوی دستگاه های مدیریت بحران به هشدارهای داده شده توجه کنند تا همانند دو سال گذشته خسارت جانی بر اثر سیلاب در استان به صفر برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.