| کد خبر: 126679 |

کاهش ۲۵ درصدی تلفات جاده‌ای اصفهان در نوروز ۹۶

تین نیوز| مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان از بازدید ۵میلیون مسافر از مناطق گردشگری و تاریخی این استان در نوروز۹۶ خبر داد.

به گزارش «گسترش تجارت»، فریدون الهیاری با اشاره به پایان طرح نوروزی سال ۹۶ اصفهان گفت: طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۹۵ با مشارکت اداره‌ها و نهادهای استان اصفهان در قالب ستاد تسهیلات سفر و فعالیت ۹ کارگروه آغاز شد و تا روز گذشته ادامه داشت.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان افزود: ۵میلیون مسافر از آثار تاریخی و گردشگری این استان در ایام نوروز بازدید کردند و بیشترین بازدیدها مربوط به میدان نقش جهان، باغ فین کاشان و باغ موزه چهل‌ستون بوده است.

الهیاری ادامه داد: ۳میلیون نقشه راهنمایی مسافر در ایام نوروز در سراسر استان اصفهان توزیع شده که نقشه اصفهان و پیشینه این استان و هر شهرستان به طور مجزا در این نقشه‌ها نهفته بود که در اختیار گردشگران و مسافران قرار گرفت.

 ورود گردشگران نوروزی به میدان امام از مرز ۳۰۰هزار نفر گذشت
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین از ورود ۳۰۰ هزار گردشگر نوروزی به میدان امام اصفهان خبر داد.

الهیاری با اعلام این مطلب افزود: میدان امام اصفهان با بیش از ۹۴ هزار مترمربع وسعت و با توجه به قرار گرفتن مجموعه‌های تاریخی مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی‌قاپو، بازارهای پیرامون میدان و ورودی بازار قیصریه به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای تاریخی جهان، تا ۴ فروردین پذیرای بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر نوروزی بود.

بازدید بیش از یک میلیون نفر از اماکن تفریحی شهر اصفهان
جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان از بازدید بیش از یک میلیون نفر از اماکن تفریحی و گردشگری متعلق به شهرداری اصفهان خبرداد.

احمدرضا مصور افزود: زمان ماندگاری مسافران نوروزی اصفهان از ۵/۲ روز به ۴روز افزایش یافت.

وی با اشاره به بازدید بیش از یک میلیون نفر از اماکن تفریحی و گردشگری متعلق به شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این ایام ناژوان و صفه به ترتیب بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

بازدید ۴۳۰ هزار نفر از امکانات تفریحی-گردشگری ناژوان
مسئول طرح گردشگری ناژوان گفت: از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین سال جدید حدود ۴۳۰ هزار نفر از امکانات گردشگری- تفریحی ناژوان بازدید کرده‌اند.

حسن شفیعی اظهار کرد: تمام مجموعه‌های گردشگری ناژوان از جمله باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، شهربازی، تله سیژ و جاده سلامت در ایام نوروز مورد استقبال مسافران و شهروندان قرار گرفت.

مسئول طرح گردشگری ناژوان گفت: در این بازه زمانی همچنین حدود یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر گردشگر اصفهانی و مسافر نوروزی از فضای پارک جنگلی ناژوان بهره برده‌اند.

کاهش ۲۵ درصدی تلفات جاده‌ای اصفهان در طرح نوروزی
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش ۲۰ درصدی جرائم مهم و کاهش ۲۵ درصدی تلفات جاده‌ای در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

سرهنگ حسین حسین‌زاده اظهار کرد: در بخش تصادفات نیز به لطف خدا و رعایت قوانین و مقررات و توجه به توصیه‌ها از سوی مردم تلفات جاده‌ای استان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافت و تعداد تصادفات منجر به فوت به طور چشمگیری پایین آمد و این درحالی بود که حجم تردد خودروها از مسیرهای استان نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته بود. جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سرعت همواره به عنوان یکی از تخلف‌های حادثه‌ساز در جاده‌های استان مطرح است، گفت: سختگیر شدن قوانین برای مقابله با این گونه تخلف‌ها و همچنین نصب دوربین‌های نظارت تصویری در همه مسیرهای استان و ارسال هوشمند پیامک تخلف به گوشی رانندگان متخلف سبب شد امسال با کاهش تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان روبه‌رو باشیم.

ثبت ۷ میلیون تردد نوروزی در جاده‌های استان اصفهان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا ۱۲ فروردین ۷ میلیون تردد در جاده‌های این استان ثبت شده است.

فرزاد دادخواه با اعلام این خبر افزود: این ترددها در هم‌سنجی با زمان مشابه سال گذشته بیش از ۷درصد افزایش داشته است. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برپایی ایستگاه‌های امنیت و سلامت و مجتمع‌های بین راهی را در کاهش تصادفات موثر دانست و گفت: وجود بیش از ۴۰ مجتمع بین راهی و بیش از ۳۰ ایستگاه امنیت و سلامت نوروزی در کاهش تصادفات و رفع خستگی رانندگان موثر بوده است. وی یادآور شد: ۱۶۱ دوربین در طول جاده‌های استان اصفهان نصب شده که تردد خودروها کنترل می‌شود و گروه‌های راهداری در مواقع بحرانی در موقعیت مورد لزوم حاضر شده‌اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.