| کد خبر: 12364 |

بیش از ۷۰ درصد عامل حوادثرانندگی در جاده‌های استان اردبیل انسانی است

تین نیوز | معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بیش از 70 درصد عامل حوادث رانندگی در جاده‌های استان انسانی و 30 درصد مابقی مربوط به عامل خودرو و جاده است.
 
علی آذرنژاد معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ایمنی راه های استان از شناسایی و اصلاح 42 نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارتباطی این استان خبرداد و افزود: با توجه به این که نقاط حادثه خیز متفاوت از هم هستند باید راهکارهای مختلف برای اصلاح آنها انجام شود تا تردد مردم با سهولت انجام بگیرد.
 
وی درخصوص علل تصادفات و شاخص ها در راه‌های ارتباطی استان گفت: بیش از 70 درصد عامل حوادث رانندگی در جاده های استان انسانی و 30 درصد مابقی مربوط به عامل خودرو و جاده است که باید در حوزه فرهنگ سازی و ایمنی جاده ها تلاش کنیم.
 
وی افزود: نصب تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی، اصلاح نقاط حادثه خیز، مناسب سازی جاده‌ها، چهار بانده کردن راه های استان انجام شده و خود رانندگان نیز باید به قوانین و مقررات پایبند باشند.
 
معاون عمرانی استاندار اردبیل استاندارد سازی جاده‌ها، احداث پلیس راه‌ها در جاده‌ها و احداث مجتمع‌های خدماتی ، رفاهی جاده ای را از جمله راهکارهای کاهش حوادث رانندگی ذکر کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه فعالیت عسل فروشی‌های کنار جاده‌های استان گفت: بساطی که برخی عسل فروشی‌های تقلبی در کنار جاده‌های گردشگری این استان به ویژه اردبیل، سرچم درست کرده‌اند در حال پیشروی به سمت جاده اصلی است که خطرات و آسیب جدی به همراه داشته است.
 
وی اظهارامیدواری کرد با نظارت دقیق و راه حل های مناسب این عسل فروشی ها ساماندهی شده و در این زمینه اقدامات جدی انجام شود.
 
وی همچنین با اشاره به ضرورت انتقال سریع جسد از صحنه حوادث و رویدادهای جاده ای گفت: در محدوده و حریم شهرها انتقال اجساد متوفیان بر عهده آرامستان ها و خارج از آن بر عهده فوریت های پزشکی است که با اولویت حمل مجروح موظف هستند کشته شدگان را نیز انتقال دهند.
 
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: با هر دستگاهی که از این امر تخطی کند برخورد قانونی می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.