| کد خبر: 89414 |

چالش شهر هوشمند به دنبال تقویت فناوری حمل­‌ونقل

تین‌نیوز| هنگامی که وزارت حمل­‌ونقل آمریکا برنامه " چالش شهر هوشمند " را در دسامبر سال قبل اعلام نمود، تعداد 78 شهر با اندازه متوسط وارد این موضوع شدند تا از یکپارچه­‌سازی فناوری­‌ها در خدمات حمل­‌ونقل خود استفاده کنند. روز گذشته از بین این تعداد، 7 شهر (دو شهر بیش از برنامه اولیه که قرار بود تعداد 5 شهر برای رقابت نهایی انتخاب شوند) برگزیده شدند که در رقابت برای کسب جایزه 50 میلیون دلاری شرکت خواهند داشت.

آنتونی فاکس، وزیر حمل‌­ونقل آمریکا گفته است: «سطح هیجان و انرژی ناشی از برنامه چالش شهر هوشمند در سطح کشور فراتر از حد انتظار ما بوده است»

آنتونی فاکس مشارکت جدید با خدمات وب آمازون، سکوی ابری امن، را در برنامه چالش شهر هوشمند اعلام کرده‌­است که یاری بخش برگزیدگان در بخش معماری سیستمی خواهد بود و یک میلیون دلار اعتبار برای خدمات ابری در اختیار برنده نهایی قرار می­‌دهد.

وزارت حمل­‌ونقل آمریکا با برنامه چالش شهر هوشمند به دنبال تقویت فناوری حمل­‌ونقل مرتبط است تا تصادفات را کاهش دهد یا حذف نماید. هدفی که فناوری­‌ها را ملزم می‌­دارد تا به خودروها اجازه دهند با یکدیگر و با محیط اطراف خود با استفاده از حسگرها و فرستنده­‌های بی­‌سیم ارتباط برقرار کنند. وزارتخانه مبلغ 40 میلیون دلار برای اجرایی شدن سامانه شهر برنده تخصیص می­‌دهد، در حالی که 10 میلیون دلار هم از سوی شرکت Vulcan برای راهکارهای کاهش مصرف سوخت­‌های فسیلی در نظر گرفته شده است.

افزون بر تمام مبالغ دریافتی برای توسعه، شهر هوشمند برنده، فناوری دستیار ایمنی راننده برای اتوبوس‌های شهری را از شرکت Mobileye و فناوری بی­‌سیم که اجازه می­‌دهد خودروها با هم تبادل داده داشته باشند را از شرکت نیمه هادی NXP و شرکت Cohda Wirelrss  دریافت خواهد کرد.

همه برگزیدگان نیز یک حق­‌الزحمه صد هزار دلاری برای آماده­‌سازی برنامه پیشنهادی خود دریافت می­‌کنند. برنده نهایی تا ماه ژوئن معرفی نخواهد شد، اما تعداد 7 شهر و برخی برنامه­‌ها در رقابت نهایی حضور خواهند داشت که در اینجا به اختصار معرفی می‌­شوند:

 
آستین، تگزاس
مرکز ایالت تگزاس بر روی چندین پروژه با موضوعات توسعه خودروهای بدون راننده، افزایش حسگرهای جاده‌­ای و هدایت ترافیک شهری به حومه کار می­‌کند.
 
کلمبو، اوهایو
به گفته آقای اندرو گینتر (Andrew Ginther) شهردار کلمبو: « برنامه این شهر شامل یک روش چند وجهی برای جابجایی مردم با استفاده از فناوری­‌های نوین می­‌باشد که توسط همکاران برنامه توسعه داده شده‌­اند. این شهر همچنین به دنبال شبکه هوشمند انرژی برای زیر ساخت شارژ خودروهای برقی می­‌باشد»
 
دنور، کلرادو

 در برنامه این شهر سه پروژه اصلی حمل­‌و نقل مطرح می­‌باشد: گوشی­‌های هوشمند و کیوسک­‌ها برای ارائه اطلاعات حمل­‌ونقل و جابجایی شهروندان، سامانه پشتیبانی از خودروهای برقی و تجهیزات کنار مسیر برای پشتیبانی از خودروهای مرتبط و خودران،

کانزاس سیتی، میسوری
شهردار این شهر گفته است که کانزاس سیتی از قبل برای پشتیبانی از یک شهر هوشمند و به هم پیوسته پایه­‌ریزی کرده است. مابیش از هر جای دیگر در کشور دارای شبکه فیبر نوری هستیم و از این امکان برای کمک به برنامه خود استفاده می­‌کنیم. مسئول نوآوری شهر کانزاس سیتی امیدوار است که با جایزه برنامه چالش شهر هوشمند، چندین پروژه شامل یک یک خط اتوبوس سریع و تنظیم الزامات و زیر ساخت خودروهای خودران را شروع کنند.
 
پیتزبورگ، پنسیلوانیا
شهر پیتزبورگ از کمک دانشگاه Carnegie Mellon، دانشگاه پیتزبورگ، و اداره بندر برای اجرای برنامه خود که بر پروژه­‌های موجود متمرکز است بهره­مند می‌­باشد. این شهر از قبل یک سامانه حمل­‌ونقل تطبیقی را با استفاده از فناوری حسگرهای اطلاعاتی و کنترلی در حال توسعه دارد.
 
پرتلند، اورگن
پرتلند امیدوار است که با جایزه دریافتی از طریق این برنامه، اعتبار پروژه «تحرک­‌پذیری فراگیر برای پرتلند» را تامین نماید. در این پروژه یک زیر ساخت هوشمند مبتنی بر حسگر، تجهیزات شخصی و
عیب­‌یابی خودروها، داده­‌های منبع باز برای ارتباطات اساسی شهروندان، نهادهای دولتی و مشاغل مد نظر
 می­‌باشد. با توسعه ارتباط بین همه اجزاء، فناوری می‌­تواند سامانه حمل­‌ونقل را به صورت ایمن مدیریت نماید.
 
سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
سان فرانسیسکو از سابقه طولانی در فرآیند بکارگیری حمل­‌ونقل عمومی و فناوری خودروهای مرتبط برای کاهش مسائل ازدحام شهری و یافتن جای پارک خودروها و فضاهای خیابانی برخوردار است. مسئولین شهری امیدوار هستند که برنامه چالش شهر هوشمند بتواند به این مسائل ترافیکی پاسخ دهد. اداره حمل­‌ونقل شهری سانفراسیسکو یک گروه فناوری برای توسعه کاربردهای خود تشکیل داده است که ابداعات جدید در حوزه روان­‌سازی ترافیک را دربرمی­‌گیرد. برنامه جدید، فناوری­‌های جدید خدمات جابجایی مشارکتی را در محدودهای مختلف شهر مورد آزمون قرار می­‌دهد.
 
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.