| کد خبر: 27441 |

کوآلکام: خودروهای آینده، زوایای پیرامون خود را خواهند دید.

تین نیوز| آینده‌ای را تصور کنید که در آن خودروها، خودآگاه هستند و می توانند به طور واقعی، خودروهای دیگر یا حتی عابرین پیاده را در پیرامون خود به لحاظ ایمنی تشخیص دهند. این دقیقاً همان ذهنیت ناب کوآلکام می‌باشد که امیدوار است در خودروهای چند سال بعد قرار دهد.

مطمئناً خودروهای امروزی هوشمندتر از آنهایی هستند که یک دهه قبل بر روی جاده‌ها رانده می شدند. خودروها امروز به سامانه‌های ناوبری، دوربین‌ها و بلوتوث مجهز هستند که می توانند سرعت را تشخیص دهند و حتی برای جلوگیری از تصادفات، باعث توقف خودروها شوند و ما بسیار زود خودروهایی را خواهیم دید که از خارج با Apple CarPlay و Android Auto اطلاعات به لحظه‌ای را برای رانندگان دریافت می‌کنند (با این امیدواری که حواس‌پرتی کمتری را برای رانندگان ایجاد کنند).

تسلا اخیراً اعلام کرده‌است که بهبودهایی را در مدل S خود (و خودروهای آینده) وارد خواهد کرد که قابلیت خودرانندگی را شامل خواهند شد.

اما در نگاه کوآلکام، فناوری اکنون وجود دارد و برای خودروهای فردا توسعه بیشتری خواهد یافت.

این فرصت را داشتیم که در کنار Kanwalinder Singh ، معاون توسعه تجاری کوآلکام باشیم تا یک تصویر اجمالی از خودروهایی که می توانند در آینده نزدیک وجود داشته باشند، بدست آوریم.

اکثر مشتریان امروز یک فهم مهارت واقعی نسبت به اطلاعات قابل دسترس و اینکه از کجا آن را دریافت کنند، دارند، مانند داده‌های ترافیکی (برای مثال نقشه‌های گوگل یا Waze) و سرگرمی‌ها (از قبیل Pandora و Netflix) و قابلیت‌هایی که این داده‌ها را بدست آورند. ما اکنون خودروهای مرتبطی داریم که نه‌تنها دسترسی به داده‌های ترافیکی، آب و هوایی و غیره را ممکن می‌سازند، بلکه می توانند به عنوان نقاط یک شبکه خودرویی عمل کنند.

هدف کوآلکام این است که خودروها و گوشی‌های تلفن همراه با هم کار کنند و داده‌های مرتبط بیشتری را (نسبت با آنچه گوشی‌های امروزی به‌تنهایی انجام می‌دهند) برای رانندگان تأمین کنند.

با بهره‌گیری از مزیت داده‌های خودرویی، رانندگی لذت‌بخش‌تر و ایمن‌تر خواهد شد. امروزه دوربین‌ها و سنسورهای راداری بر روی خودروها وجود دارند که تغییر خط را تشخیص می‌دهند، فاصله با خودروهای جلویی را کنترل می‌کنند و حتی ترمزگیری خودکار در شرایط اضطراری را ممکن می سازند. اما کوآلکام معتقد است که فناوری این شرکت می‌تواند چیزهایی را ورای دوربین‌ها و رادارها ببیند. نخست اینکه فناوری مورد‌نظر می‌تواند خودروها را با فناوری زیرساخت یکپارچه کند، به عبارت دیگر خودروها می توانند روزی با جاده‌ها حرف یزنند. فرض کنید خودروی شما بتواند با تجهیزات کنار جاده طوری حرف بزند و از این طریق آگاه شود که با چه سرعتی و چگونه حرکت کند تا در محل تقاطع‌های مسیر، با چراغ قرمز مواجه نشوید. مطمئناً کاربردهایی مانند Waze خدمات جالبی در حوزه ناوبری و امور ترافیکی ارائه می دهند، اما نمی‌توانند به جزئیاتی در این حد برسند.

در حالی که راحتی و سرعت، (با در نظر گرفتن زمان، صرفه‌جویی در سوخت مصرفی و همچنین کاهش آثار زیست‌محیطی) توسعه‌های ارزشمندی هستند، یقیناً بهبودهایی در حوزه‌های ایمنی وجود خواهند داشت که با ارائه نسل بعدی خودروهای هوشمند در ذهن کوآلکام نقش بسته‌است. توسعه مورد نظر در زمانی روی می‌دهد که فناوری 802.11p به میدان می‌آید و در نتیجه خودروی شما قادر خواهد بود به طوری واقعی خودروهای دیگر و عابرین را در اطراف خود تشخیص دهد.

آقای Singh به ما می‌گوید که تا سال 2018 تعداد 60 درصد از خودروها به هم مرتبط خواهند شد و 20 درصد خودروها خودآگاه خواهند بود. یعنی اینکه فناوری یاد شده چندان دور از دسترس نیست. به عبارت دیگر می توانیم رانندگی خودروهای آینده را خیلی سریع آغاز کنیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.