| کد خبر: 96146 |

مدیرعامل پایانه مسافربری غرب تهران، خبر داد:

◄ اجرای طرح جمع‌آوری مسافربرهای شخصی اطراف پایانه‌های شهری

تین‌نیوز| مدیر پایانه مسافربری غرب تهران از اجرای طرح جمع‌آوری مسافربرهای شخصی در خیابان مجاور این ترمینال خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز، ایرج لطفی زاده در اشاره به این موضوع، اظهار داشته بود: طرح جمع‌آوری مسافربرهای شخصی که در حاشیه خیابان شهید برادران رحمانی به‌شکل غیرقانونی اقدام به جذب مسافر می‌کردند، با همکاری مدیران حوزه حمل‌ونقل مسافر و کلانتری 209 پایانه با موفقیت به مرحله اجرا گذاشته شد.

بر همین اساس، اردیبهشت 86 طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی با هدف جلوگیری از فعالیت غیر قانونی و فاقد مجوز مسافربرهای شخصی به اجرا درآمد، این طرح مشترک با همکاری سازمان‌های تاکسیرانی‌ کشور، ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور و پلیس راهنمایی و رانندگی به اجرا درآمد و قرار بود با بسته شدن پرونده مسافربرهای شخصی، فعالیت آن دسته از مسافربرهای شخصی که به هر دلیل موفق به اخذ مجوز لازم برای فعالیت قانونی در چرخه حمل‌ونقل عمومی نشده‌اند، به طور جدی پیگیری شود، که متاسفانه این‌گونه نشد.

هرچند اجرای طرحی که از آن یاد شد تا حد زیادی موجب کنترل و کاهش آمار جرایم ارتکابی از سوی خودروهای مسافربرشخصی در جامعه شد و صد هزار مسافربر شخصی نیز در سراسر کشور مجوز گرفتند و فعالیت شان قانونمند شد، اما این پایان خوش ماجرا نبود و بنا به اذعان مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور دیگر طرحی با عنوان ساماندهی مسافربرهای شخصی وجود ندارد، لذا اعلام نطر اخیر مدیرعامل پایانه غرب تهران امید تازه‌ای را در دلی عموم مسافران بیدار کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که «از حدود یک دهه پیش پای تعداد اندکی از مسافربرهای شخصی به اطراف پایانه باز شد»، تصریح کرده: این تعداد راننده که در ابتدا شمارشان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید، رفته رفته با ایجاد تشکیلات سازماندهی‌شده، در مبادی ورودی مسافران به پایانه تجمع می‌کردند و با ترفندهای مختلف مسافران را جذب کرده و مانع ورود آنها به داخل پایانه می‌شدند، که باید با آنها برخورد صورت بگیرد.

لطفی‌زاده با تاکید بر لزوم ساماندهی این‌گونه اقدامات، حواشی پایانه‌های مسافربری گفته: این اقدام علاوه بر این‌که به سیستم حمل‌ونقل و شرکت‌های مسافربری آسیب می‌زد، متاسفانه دامن برخی مسافران را نیز می‌گرفت و این مسافربرهای غیرقانونی، گاه کرایه‌های بسیار بیشتر از معمول، از مسافران دریافت می‌کردند و یا آنها را در محلی غیر از مقصد توافق، پیاده و رها می‌کردند، ضمن این‌که بارها سرقت اموال مسافران نیز در استفاده از این خودروها گزارش شده بود.
 
به گفته وی، در حال حاضر، با همکاری کلانتری، نیروهای پلیس از ساعت 8 صبح به صورت دائم در مبادی ورودی سواری و خیابان مجاور مستقر شده و مانع توقف خودروهای مسافربرها در آن محل و تجمع رانندگان در ورودی می‌شوند زیرا دیده می‌شد برخی مسافران، بی‌خبر از عواقبی که اعتماد به این رانندگان متفرقه برای آنها می‌تواند در پی داشته باشد، به دلایل متعدد که گاه ناشی از بی‌توجهی آنها و گاه برای تخفیف گرفتن بیشتر، از مراجعه به پایانه خودداری کرده و مسافر این راننده‌ها می‌شدند و اغلب هم نتیجه‌ای جز ندامت برای آنها در بر نداشت.

با جویا شدن نظر پلیس متوجه این امر شدیم که ساماندهی نیمه‌کاره در دهه 60 باقی ماند زیرا درآن زمان تصمیم گرفته شد پلیس راهنمایی و رانندگی، مسافربرهای شخصی را که بدون مجوز مسافر سوار می‌کنند، 13هزار تومان جریمه کند. (اگر این جریمه به مرحله اجرا می‌رسید در قانون جدید جرایم رانندگی مبلغ این جریمه نیز مانند سایر تخلفات افزایش می‌یافت شاید کورسو امیدی در توقف برخی فعالیت‌ها در این بخش وجود داشت اما، صد افسوس که این‌گونه نشد.
 
به گزارش تین‌نیوز، شاید اقدام پایانه غرب فتح بابی باشد تا دیگر پایانه‌های شهر تهران نیز اقدام به جمع‌آوری مسافربرهای شخصی از اطراف ترمینال‌ها کرده و آرامش خاطر را به این بخش برگردانند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.