| کد خبر: 169744 |

◄ برگزاری مناقصه برای «دوچرخه اشتراکی» در مرکز شهر

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در حال برگزاری مناقصه به منظور راه‌اندازی سیستم دوچرخه اشتراکی در مرکز شهر است تا به این وسیله فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک از بخش مرکزی شهر به تمامی نقاط آن تسری پیدا کند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران از اقدامات جدید به منظور توسعه و تجهیز شهر برای استفاده از دوچرخه این وسیله نقلیه پاک خبر داد.

محسن پورسیدآقایی در توضیح اقدامات شهرداری تهران در ارتباط با ترغیب مردم در روی آوردن به استفاده از حمل‌ونقل پاک، گفت: معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران در این دوره اقدام به احیای خانه‌های دوچرخه که رو به تعطیلی گذاشته بودند پرداخته و تعدادی از آنها را نیز تجهیز کرده است.

وی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری سخن می‌گفت، تصریح کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در حال برگزاری مناقصه به منظور راه‌اندازی سیستم دوچرخه اشتراکی در مرکز شهر است تا به این وسیله فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک از بخش مرکزی شهر به تمامی نقاط آن تسری پیدا کند.

پورسیدآقایی همچنین به ایجاد فضای ویژه تردد دوچرخه سواران اشاره داشت و افزود: از سال گذشته مسیر ویژه دوچرخه سواری حدفاصل میدان 7 تیر تا انتهای بلوار کشاورز با هزینه زیادی ایجاد شد که با قرار دادن چند خانه دوچرخه در این مسیر، استفاده از این وسیله نقلیه پاک را برای مردم آسان‌تر گذشته ساختیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست‌گذاری خاصی برای در اختیار قراردادن تسهیلات به منظور خرید دوچرخه در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک صورت گرفته است یا خیر، ابراز داشت: برای ارائه تسهیلات برای خرید دوچرخه برنامه‌ای نداریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص خرید دوچرخه و استفاده از آن و نوع داخلی وخارجی بودن آن نیز، گفت: در این مورد معاونت حمل‌ونقل وترافیک شهرداری تصمیم‌گیرنده نیست و مردم خود هنگام خرید مخیر هستند که از تولیدات داخلی بهره بگیرند و یا نوع خارجی آن  را خرید و استفاده کنند.

حال و هوای خانه‌های دوچرخه در شهر

در ادامه این گزارش سری زدیم به یکی از خانه‌های دوچرخه که در ضلع شمال غربی میدان ولیعصر(عج) و در کنار درب ورودی مترو این میدان قرار دارد. در گفت‌گو با کارشناس حاضر در این مرکز متوجه شدیم استفاده از دوچرخه برای کارمندان و دانشجویان و عموم مردم در نیم ساعت اول رایگان است.

خدایی در این‌باره گفت: علاقمندان به استفاده از دوچرخه با ارائه کارت دانشجویی و پرسنلی دوچرخه‌ای را برای رسیدن به مقاصد خود و یا نزدیک‌ترین خانه دوچرخه دریافت کرده و پس از تحویل دوچرخه، مدارک خود را نیز پس می‌گیرند.

تحویل دوچرخه به عموم مردم نیز با عضویت در سایتی که به این منظور راه‌اندازی شده امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک درج شده در سایت به عضویت خانه‌های دوچرخه درآیند و با سهولت از این وسیله نقلیه پاک برای تردد در شهر استفاده کنند.

کارشناس مسئول خانه دوچرخه میدان ولیعصر(عج) همیچنین نرخ استفاده از دوچرخه برای هر یک ساعت را هزار تومان اعلام کرد و گفت: در این طرح سعی شده تا مبلغ کمتری از استفاده کنندگان از دوچرخه دریافت کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.