| کد خبر: 167680 |

◄ طرح ترافیک رانندگان تاکسی‌های سواری کرایه همچنان بلاتکلیف است

علیرغم گذشت بیش از 45 روز از شروع طرح ترافیک جدید هنوز وضعیت مجوز طرح خودروهای ع پلاک سواری مشخص نشده است.

تین نیوز

علیرغم گذشت بیش از 45 روز از شروع طرح ترافیک جدید هنوز وضعیت مجوز طرح خودروهای ع پلاک سواری مشخص نشده است.

به گزارش تین‌نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور با بیان این مطلب گفت: با وجود این‌که خودروهای مذکور دارای سهمیه طرح ترافیک هستند اما هنوز یک نفر هم موفق به ثبت نام نهایی و دریافت مجوز طرح جدید نشده است.

حمید حسین‌زاده در گفت‌وگو با تین‌نیوز، افزود: در سال‌های ابتدایی اجرای طرح ترافیک، ورود به محدوده طرح و زوج و فرد برای این خودروها مانند تاکسی‌ها آزاد و رایگان بود اما چند سال پیش اعلام کردند باید این خودروها هم وجهی پرداخت کنند و به قول خودشان با 90 درصد تخفیف از نرخ کل طرح، پول 10 درصد را گرفتند و این رویه دو سه سالی ادامه داشت تا امسال.

وی اظهار کرد: امسال هم بدون داشتن سیاست مشخصی هر روز یک حرفی به ما زدند، یک روز گفتند باید رانندگان را اتحادیه‌شان تایید کند، گفتیم باشد شما ارتباط سیستمی با ما برقرار کنید ما هم معرفی کنیم.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور خاطرنشان کرد: بار دیگر گفتند این خودروها باید سالانه 3.5 میلیون پرداخت کنند و البته گفتند که این مبلغ با پنجاه درصد تخفیف نسبت به خودروهای شخصی نهایی شده است.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال صنفی تاکید کرد: هرچند که این موضوع اجرایی نشد ولی رانندگان به هیچ عنوان این هزینه را نپذیرفتند و الان هم که مجوز ورود به طرح را ندارند همه در بلاتکلیفی به‌سرمی‌برند.

او با بیان این‌که این موضوع شامل رانندگان فرودگاه امام نیز می‌شود، گفت: خواسته انجمن صنفی رانندگان سواری کرایه اعمال همان نرخ پارسال است، همان‌طورکه برای وانت بارها هم امسال نرخ پارسال را اعمال کردند.

حسین‌زاده افزود: ما حتی به سازمان ترافیک به‌طور رسمی پیشنهاد دادیم جهت پالایش و کم کردن استفاده کنندگان از طرح، فقط مجوز به خودروهایی داده شود که در قالب شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند و افراد متفرقه دارای این‌گونه خودروها با همان نرخ اعلامی آنها طرح بگیرند.

به گزارش تین‌نیوز، موضوع مشخص نبودن مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک خودروهای ع پلاک سواری در حالی از سوی دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور مطرح شده است که اواسط اردیبهشت نیز رانندگان این خودروها در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را به وضعیت اخذ مجوز این طرح اعلام کرده بودند.

بر اساس دیدگاه‌هایی که رانندگان چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده بودند در صورت عدم اخذ مجوز طرح ترافیک برای این دسته از رانندگان، اندک درآمدشان از جانب مسافرانی که به محدوده طرح ترافیک عزیمت می‌کنند، نیز از این قشر سلب می‌شود.

این در حالی است که پرداخت مبلغ 3.5 میلیون تومان سالانه از جانب این رانندگان برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیز با توجه به درآمد فعالان این صنف در توان آنان نیست چرا که آنان مدتهاست از وضعیت بد اقتصادی خود به دلیل فعالیت مسافربرهای شخصی و ... گله‌مندند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.