| کد خبر: 165529 |

◄ راه‌اندازی پایلوت ایستگاه TOD در قزوین

حمل‌ونقل عمومی (TOD) یا همان شهرسازی ریل پایه از موضوعات مهم این وزارت راه و شهرسازی است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: حمل‌ونقل عمومی (TOD) یا همان شهرسازی ریل‌پایه از موضوعات مهم این وزارتخانه بوده و در این رابطه نیز قزوین به‌عنوان شهر پایلوت اجرای آن در نظر گرفته‌شده است.

به گزارشتین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق‌لطفی، افزود: خوشبختانه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راستای اجرای این طرح در قزوین همسو و یکدل هستند.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز در این رابطه به معاونت حمل‌ونقل وزارتخانه دستورهای لازم را جهت برگزاری نشست‌های منظم را داده و در هفته‌های آینده نیز گزارش جامعی را از اقدام‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح TOD در قزوین به‌عنوان شهر پایلوت باید ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: در این دیدار همچنین با توجه به ظرفیت های موجود بوئین‌زهرا و واقع‌شدن این شهر در کریدور شمال به جنوب کشور، با احداث آزادراه قزوین -ساوه در آینده نزدیک، لزوم ایجاد هاب لجستیک یا همان مرکز حمل‌ونقل و دهکده باربری را مطرح کردیم که این مسئله موردتوجه وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی، ادامه اجرای پروژه‌های ریلی استان ازجمله 2 خطه شدن راه‌آهن قزوین - تهران و قزوین - زنجان و نیز بهره‌برداری از خط آهن قزوین -رشت به همراه چهار بانده شدن جاده ترانزیتی قزوین - آبیک را از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نشست برشمرد.

حق لطفی در پایان با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری پایدار از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است، گفت: نیازها و مشکلات موجود این حوزه و بررسی راهکارهای تسریع در رفع آن‌ها نیز از دیگر موضوعات مطرح‌شده در جلسه ملاقات با وزیر راه و شهرسازی بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.