| کد خبر: 165296 |

◄ سقف مجاز افزایش کرایه تاکسی در روزهای بارانی چقدر است؟

برای سال جاری کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی ازجمله تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس براساس شرایط جغرافیایی منطقه و مسافت طی شده اخذ می‌شود.

تین نیوز

باشگاه شهروندخبرنگار: رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، از بررسی لایحه شهرداری تهران مبنی برافزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس در سال جاری در شورای شهر در هفته آینده خبر داد.

محمد علیخانی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس گفت:  در زمان بارندگی تا سقف 20 درصد امکان افزایش نرخ کرایه‌ها وجود دارد که به‌صورت میانگین کرایه حمل‌ونقل عمومی به‌ غیر از ریلی 12.5 درصد افزایش می‌یابد.

علیخانی افزود: برای سال جاری کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی ازجمله تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس براساس شرایط جغرافیایی منطقه و مسافت طی شده دریافت می‌شود بنابراین از 10 تا 15 درصد کرایه‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز با توجه به افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی و درصد افزایش حقوق کارمندان دور از انتظار نیست که با ترافیک شدیدتر و آلودگی هوای بیشتر و مصرف سوخت بیشتر خودروهای شخصی مواجه شویم.

یک راننده در گفتگو با تین‌نیوز در این باره عنوان کرد: اگر سازمان تاکسیرانی خدماتی همچون تعمیرات و بنزین را نصف قیمت را ارائه دهد نیازی به افزایش قیمت کرایه‌ها نیست.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت باعث کاهش تمایل مسافران به استفاده به حمل‌ونقل عمومی و افزایش استفاده از خودروی‌های شخصی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.