| کد خبر: 165222 |

◄ پیشنهاد تغییر وسیله نقلیه عمومی در برخی خطوط اتوبوس‌رانی

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران با اشاره به کاهش تقاضا در برخی مسیرهای اتوبوس‌رانی گفت: این مسیرها بهتر است به خطوط ون یا تاکسی تبدیل شوند.

تین نیوز

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران با اشاره به کاهش تقاضا در برخی مسیرهای اتوبوس‌رانی گفت: این مسیرها بهتر است به خطوط ون یا مینی‌بوس تبدیل شوند.

سنندجی با اشاره به اینکه کل خطوط اتوبوس‌رانی تهران به‌طور مرتب بر اساس توسعه خطوط بالادستی و توسعه شهر مورد بازبینی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: نرم‌افزاری وجود دارد که بر اساس این خصوصیات خطوط را ازلحاظ لزوم توسعه، ادغام و حتی راه‌اندازی خطوط جدید بررسی و مطرح می‌کند که پروسه قانونی، پس‌ از آن طی می‌شود.

او با اشاره به وجود 10 خط بی.آر.تی در تهران عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که خط 10 بی.آر.تی که از دانشگاه علوم تحقیقات به سمت میدان آزادی ختم می‌شد، باید به سمت بزرگراه آزادگان امتداد یابد.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، مطالعات توسعه سامانه 5 که از دانشگاه علم و صنعت به میدان بیهقی و سامانه یک از چهارراه تهران‌پارس به سمت میدان آزادی در حال انجام است، در صورت امکان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش شهرنوشت، وی بابیان اینکه تمام خطوط اتوبوس‌رانی به لحاظ شبکه حمل‌ونقلی باید دیده شود و نمی‌توانیم بگوییم چه خطوطی کم بازده است، خاطرنشان کرد: باید شبکه‌ای داشته باشیم که دسترسی مردم را به حمل‌ونقل عمومی تسهیل کند، اما در این میان ظرفیت برخی خطوط، اتوبوسی است و برخی دیگر این ظرفیت را ندارد، بنابراین خطوطی که ظرفیت اتوبوسی ندارد باید تغییر داده‌شده و به خطوط مینی‌بوسی، ون یا تاکسی تغییر یابد که این طرح در حال بررسی است و پس از تصویب اعلام خواهد شد.

پیش‌ازاین سنندجی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که تهران هم‌اکنون بیش از دو هزار اتوبوس کمبود دارد. در صورت تأمین این تعداد اتوبوس و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده فعال در شبکه اتوبوس‌رانی، این شبکه توانایی کاهش ترافیک را در سطح شهر خواهد داشت.

در حال حاضر در زمان‌های پیک تردد در تهران، کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی به‌شدت احداث می‌شود.

به نظر می‌رسد چند خط BRT و چند مسیر دیگر برای تبدیل به خطوط LRT (قطار سبک شهری) توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دست بررسی است.

یکی از مزایای LRT نسبت به اتوبوس و حتی خطوط BRT، کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی، افزایش ظرفیت مسافری و کاهش فضای اشغال‌شده توسط مسیر مخصوص حرکت این قطارهای سبک است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.