| کد خبر: 162401 |

◄ فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه‌ها رسمی می‌شود؟

با توسعه تاکسی‌های اینترنتی و تأثیر آن‌ها بر عملکرد تاکسی‌های پایانه‌ای و ویژه موضوع ممنوعیت ورود آن‌ها به فضای فرودگاهی موجب ایجاد مشکلات زیادی شد. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کرد و دستورالعمل جدیدی برای فعالیت این سیستم جدید حمل‌ونقل در نظر گرفت.

تین نیوز

با توسعه تاکسی‌های اینترنتی و تأثیر آن‌ها بر عملکرد تاکسی‌های پایانه‌ای و ویژه موضوع ممنوعیت ورود آن‌ها به فضای فرودگاهی موجب ایجاد مشکلات زیادی شد. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کرد و دستورالعمل جدیدی برای فعالیت این سیستم جدید حمل‌ونقل در نظر گرفت.

در فرودگاه‌ها فضای خاصی برای تاکسی‌های فرودگاهی در نظر گرفته‌شده است و به‌این‌ترتیب خودروهای غیر تاکسی، قادر نیستند در این مکان‌ها اقدام به مسافرگیری کنند و این موضوع باعث شده بود تاکسی‌های اینترنتی قادر به مسافرگیری در حریم فرودگاه‌ها نباشند.

به گزارش ایسنا، بااین‌وجود امکان تردد غیررسمی آن‌ها در محیط فرودگاه‌هایی مانند مهرآباد باعث شده اختلافات و بعضاً درگیری‌هایی در رابطه با حقوق تاکسی‌ها در جابه‌جایی مسافران به وجود بیاید.

به دنبال این موضوع معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی رسماً به بررسی حضور تاکسی‌های اینترنتی در محیط فرودگاه‌ها ورود کرده و آن را به شورای عالی ترابری ارائه کرده است که این شورا نیز به‌اتفاق آرا آن را تصویب کرده است.

کلیت این پیشنهاد عبارت است از امکان فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با رعایت فاصله مشخص از محل مسافرگیری تاکسی‌های رسمی.

با توجه به این طرح تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند در فاصله حداکثر ۸۰۰ متر و حداقل ۴۰۰ متر از محل مسافرگیری تاکسی‌های رسمی فرودگاهی قرارگرفته و نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کنند.

هرچند هنوز این وزارتخانه جزئیات اجرای این طرح را اعلام نکرده، اما صرف ارائه پیشنهاد آن نشان‌دهنده آن است که فعالیت این تاکسی‌ها در فضای فرودگاهی شکلی رسمی پیدا خواهد کرد.

پایین بودن نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی در قیاس با تاکسی‌های رسمی فرودگاه باعث شده در طول ماه‌هایی که از آغاز فعالیت رسمی آن‌ها می‌گذرد، میزان اقبال مسافران به استفاده از آن‌ها افزایش پیدا کند؛ هرچند با توجه به رسمی نبودن و ممنوعیت ورود آن‌ها به محیط فرودگاه در طول ماه‌های گذشته هنوز آمار رسمی از میزان اقبال مسافران و درصد مسافرگیری آن‌ها در قیاس با تاکسی‌های رسمی فعال در محیط فرودگاهی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،پیش از این رانندگان فرودگاه امام خمینی (ره) از کاهش شدید مسافران خبر داده بودند. به‌طوری‌که تعداد مسافران روزانه از 3 تا 4 مسیر در شبانه‌روز به 1 تا 2 مسیر کاهش‌یافته بود. این رانندگان از اختلاف کیفیت خدمات، بیمه مسافر و نوع خودرو به‌عنوان امتیازات تاکسی‌های فرودگاه سخن می‌گفتند و به همین دلایل اختلاف قیمت را با تاکسی‌های اینترنتی طبیعی می‌دانستند.

اما اختلاف نزدیک به 40 هزار تومانی در نرخ جابه‌جایی مسیر فرودگاه امام تا نقاط مختلف شهر تهران موجب شده است که مسافران تمام امتیازات تاکسی‌های فرودگاه را رها کنند و از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند.

این موضوع باعث شده تا بسیاری از رانندگان تاکسی فرودگاهی اقدام به فروش خودرو خود کنند. ارزش یک تاکسی فرودگاهی تویوتا کرولا 2015 حدود 150 میلیون تومان است که با توجه به کاهش شدید مسافران فرودگاهی برای رانندگان چنین هزینه‌ای توجیه اقتصادی ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.