| کد خبر: 161592 |

در اختتامیه هفدهمین کنفرانس بین‌المللی حمل‌ونقل مطرح شد

◄ 7 راهبرد برای عبور از بحران ترافیک تهران

استفاده آزادانه و گسترده از موتورسیکلت، امروزه ما را با چالشی به نام موتورسواری خطرناک و مخرب محیط زیست مواجه باشیم.

تین نیوز

مراسم اختتامیه هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، رئیس کمیسون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، معاون حمل‌ونقل وزارت کشور و با معرفی آثار برگزیده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، دبیر علمی کنفرانس با جمع‌بندی نظرات، هیات علمی، اظهار کرد: حرف مردم و هیات علمی در این جمله خلاصه میشود که مساله ترافیک باید حل شود.

محمود صفارزاده با تشریح موضوع مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس گفت: امید می‌رود هجدمهین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل نیز با همراهی خوب مدیریت شهری و جامعه علمی برگزار شود.

رئیس کمیسون حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز در این مراسم، ضمن تشکر از برگزارکنندگان هفدهمین کنفرانس حمل‌ونقل، با شاره به وقوف تمامی حضار به وجود مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا گفت: شورای شهر تهران اولویت خود  را بر حل معضل ترافیک و آلودگی گذاشته است؛ چنان‌که نزدیک به یک‌سوم بودجه شهرداری به حمل ونقل تخصیص پیدا کرد.

علیخانی با اشاره به توقف برخی طرح‌ها در تهران گفت: در جلسه مشترک شورا و معاون‌اول رئیس‌جمهور قرار شد تا خرید و تجهیز ناوگان ریلی در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به هماهنگی نسبی میان دولت، مجلس، شورا و شهردار امید می‌رود مشکلات از میان برداشته شوند و تلاش می‌شود اعتماد مردم که در قالب رای به اعضای شورای شهر تهران داده شد بی‌نتیجه نماند .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار سفرها با مترو افزود: افزایش واگن قطارهای مترو قطعاً پاسخ‌گوی نیاز شهروندان است.

به گفته علیخانی هیچ تعصبی در بکارگیری از مد حمل‌ونقلی خاصی در شورا وجود ندارد و استفاده از هر نوع وسیله نقلیه را پذیرا هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به آموزه‌های علمی هفدهمین کنفرانس حمل‌ونقل، گفت: این مجمع با تبادل نظرات و هم‌اندیشی میان مسئولان و اساتید خروجی‌های خوبی را به همراه دارد.

پورسید آقایی گفت: تلاش می شود تا از دستآوردهای علمی این کنفرانس استفاده شود.

وی در سخنان خود از ارائه 7 راهبرد علمی برای مدیریت علمی ترافیک تهران خبر داد و گفت:  یکپارچه‌سازی ساختاری در شهرها، ارتقای بهره‌وری سیستم های حمل‌ونقلی موجود، کاهش خودرومحوری در شهر، ایجاد پیاده روهای کاربردی و از بین بردن مشکلات عابران در تردد روزانه از جمله این راهبردهاست.

پورسیدآقایی افزود: بیش از 50 سال است کلان‌شهرهای دیگر دنیا در این مسیر گام برمی‌دارند که ما با استفاده از تجربیات آنها نباید با خطا در کار روبرو شویم.

وی گفت: استفاده آزادانه و گسترده از موتورسیکلت، امروزه ما را با چالشی به نام موتورسواری خطرناک و مخرب محیط زیست مواجه باشیم.

پورسیدآقایی افزود: باید هم‌افزائی میان دانش و تجربه را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهیم، یکی از آموخته‌های من از این کنفرانس، ساخت پارکینگ متمرکز در محلات است تا ارتباط اجتماعی میان مردم از بین نرود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.