| کد خبر: 158827 |

درگفت‌وگو با این شبکه خبری، عنوان شد:

◄ تکرار برزخ نوسازی تاکسی‌های فرسوده

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده باز هم متوقف شده است و بار دیگر متقاضیان در برزخ شرکت خودروساز، گمرک و سازمان‌های متولی از جمله اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گرفتار شدند، کسانی که تا پیش از حضور در طرح نوسازی تحت فشار زیادی قرار داشتند.

تین نیوز

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده باز هم متوقف شده است و بار دیگر متقاضیان در برزخ شرکت خودروساز، گمرک و سازمان‌های متولی از جمله اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گرفتار شدند، کسانی که تا پیش از حضور در طرح نوسازی تحت فشار زیادی قرار داشتند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در چند روز گذشته که نوسازی تاکسی‌های فرسوده متوقف شد، تلاش زیادی صورت گرفت تا گمرک، وزارت صنعت و خودروسازان به منظور از سرگیری طرح وراد عمل شده و به اصطلاح تکلیف دارندگان تاکسی‌های فرسوده را مشخص کنند.

به همین دلیل و با درخواست رانندگانی تاکسی از سراسر کشور که با تین‌نیوز در تماس بوده‌اند، بار دیگر پیگیر چرائی توقف طرح نوسازی شدیم که گفته شد گروه خودروسازی ایران‌خودرو طبق اعلام، از پذیرش پیش‌فاکتور و تحویل خودرو خودداری کرده است.

یک منبع آگاه در این‌باره گفت: به دلیل توافق بر سر تهاتر مابه‌التفاوت قیمت خودروی فرسوده و نو، میان گمرک و گروه خودروسازی ایران‌خودرو قرار بود این شرکت از تخفیفات به منظور واردات قطعه به کشور استفاده کند که در عمل چنین نشد و بارها با پادرمیانی برخی دستگاه‌ها طرح نوسازی از سرگرفته شد اما بار پیش که تنها با فاصله‌ای 20 روزه همراه شد، ایران‌خودرو قاطعیت خود را در امتناع از تحویل خودرو اعلام کرده بود که در عمل این روزها به سختی به آن  پایبند است.

بر اساس گفته‌های این منبع مطلع،  200 میلیارد بدهی گمرک به ایران خودرو در این بین مانعی شده تا متقاضیان نوسازی تاکسی‌ از دریافت کد رهگیری محروم بمانند و کسانی که معاش خود را از این رهگذر تامین می‌کنند بار دیگر دغدغه نانف تمام روزشان را پر کند.

براساس این گزارش، با ناامید شدن از تحویل خودرو به طرح نوسازی تاکسی در کشور  از سوی ایران خودرو، این‌بار دست یاری مسئولان به سوی خودروسازی ساپیا رفته و قراراست تا با تخصیص دو خودرو به تاکسی نوسازی از این کانال از سرگرفته شود.

دو خودرو آریو و برلیانس کاندید جایگزین با تاکسی‌های فرسوده هستند که امید می‌رود با سیاستی که قرار است تغییر کند، نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سرگرفته شود و تنها و تنها وزارت صنعت باید با ورود خود به این بحث به یاری مردمی بشتابد که جز کار با یک خودرو راه درآمد دیگری ندارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    سلام.کی پیش فاکتور میدن ما رانندگان بلاتکلیف هستیم که ماشینه فرسوده رو تعمیر کنیم یا بدیم تحویل

  • مصطفی 0 1

    به خدا خسته شدیم چرا چرا فقط باید ایرانخودرو هر کاری که دوست داشته باشه بکنه. ماشین بی کیفیت با استحلاک بالا میده بازم ناز میکنه. دو ماه هستش بیکارم سال نو نزدیکه هیچ درآمدی ندارم.