| کد خبر: 158756 |

درگفت‌وگو با این شبکه خبری، عنوان شد:

◄ شرط جدید وزارت کشور برای ورود اتوبوس به ناوگان شهری

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از الزام تمامی اتوبوس‌های جدید به منظور مجهز بودن به فیلتر دوده پیش از ورود به چرخه ناوگان حمل‌ونقل خبر داد.

تین نیوز

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از الزام تمامی اتوبوس‌های جدید برای تجهیز به فیلتر دوده پیش از ورود به چرخه ناوگان حمل‌ونقل خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  هیربد معصومی اظهار کرد: تمامی خودروهای شخصی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی که دارای برگه مجاز معاینه‌فنی نیستند مشمول اعمال قانون بوده و جریمه خواهند شد.

وی تصریح کرد: از  این پس تمامی اتوبوس‌هایی که قرار است به تازگی خریداری شده و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شوند باید مجهز به آخرین استانداردهای روز دنیا بوده و به فیلتر دوده نیز مجهز باشند و این یکی از الزاماتی است قطعا در فرایند تولید لحاظ شده باشد.

معصومی با اشاره به وظایف شهرداری‌ها در خرید اتوبوس‌هایی با مجهز بودن به فیلتر دوده، گفت: با این حال شهرداری‌ها باید اتوبوس‌های دیزلی فعلی را نیز مطابق مصوبه جدید هیات وزیران به فیلترهای دوده تجهیز کنند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: برای معاینه‌فنی خودروهای دوگانه‌سوز نیز فرصتی سه ماهه در نظر گرفته شده تا اقدامات لازم برای افزایش مراکز معاینه‌فنی مجهز به تجهیزات آزمون مخازن C.N.G یا هیدرواستاتیک در شهرها صورت بگیرد زیرا تعداد مراکز تست هیدرواستاتیک که سازمان ملی استاندارد صلاحیت آنها را تایید می‌کند، کافی نیست و معاینه‌فنی این قبیل خو.دروها با تاخیر یا مشکل همراه شده است.

به گزارش تین‌نیوز، دو مقوله معاینه‌فنی و نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های گازوئیل‌سوز مباحث مهمی هستند که به دلیل گستردگی و انباشت مشکلات در این بخش‌ها، در برخی از بازه‌های زمانی شاهد توقف طرح‌ها و یا کندی فرآیند عمل به آنها بوده‌ایم، حال با این اتفاق قطعا بخش بزرگی از پیامدهای ورود اتوبوس‌های فاقد فیلتر دوده از میان برداشته می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.