| کد خبر: 157731 |

◄ 2 مانع بزرگ بر سر راه نوسازی تاکسی‌ها

روند صدور پیش‌فاکتور پس مدت‌ها توقف، بار دیگر بنا به دلایل قبل بسته شد که با این کار حدود 10 هزار متقاضی در بلاتکلیفی تحویل تاکسی باقی خواهند بود، با اتفاقاتی که به آن اشاره شد نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سالانه 10 هزار تاکسی به 4 هزار تقلیل پیدا کرده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از برگزاری جلسه مشترک با مجمع نمایندگان تهران به منظور  برنامه‌ریزی برای کاهش میزان آلاینده‌ها در هوای پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا قنادان با اشاره به ارائه گزارش فرآیند نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی شهر تهران به اعضای محمع نمایندگان تهران، اظهار کرد: در این جلسه سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام آمادگی خود را برای توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تاکسی‌های هیبریدی مشروط بر حمایت مجلس ظرف 4 سال  اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود به تردد 80 هزار تاکسی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری دولت در این بخش از سوی دولت به هر نحو با توجه به یارانه سنگین سوخت و آلودگی هوا، معامله دو سر برد است که کشور را برای همیشه از مشکل آلودگی رهایی می‌بخشد.

قنادان به تکنولوژی پیچیده خودورهای هیبریدی اشاره داشته و گفت: توان ساخت و تولید انواع موتورسیکلت و خودرو برقی و هیبرید در کشور وجود دارد که با اتکای به آن، با بودجه کمتر نسبت به جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با توان داخلی اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران به دو چالش پیش روی نوسازی در این بخش، اشاره کرد و افزود: متاسفانه ردیف حداگانه‌ای به منظور واردات خودروی هیبریدی برای جایگزینی با تاکسی‌های فرسوده تعیین نشده و با بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو به کشور، صدمه جدی به این بخش وارد شده و کسی نیز به آن توجه ندارد زیرا از ابتدا تفکیک سهم از سوی مراجع قانونی به خوبی انجام نگرفته است.

وی در ادامه از متولیان امر خواست تا ردیف جداگانه‌ای برای واردات خودروهای هیبریدی متعلق به تاکسیرانی تعریف شود تا چالش ثبت سفارش مانعی در برابر نوسازی تاکسی‌های هیبرید در کشور نباشد.

قنادان با اشاره به مشکلات ترخیص خودروهای وارداتی و دپوی آنها در گمرک، تصریح کرد: مشکل دوم ما در بحث نوسازی تاکسی‌های فرسوده عدم همراهی خودروسازان داخلی با این سازمان است که با عدم پایبندی گمرک در عمل به تعهدات خود، فرآیند صدور پیش فاکتور متوقف می‌شود گه تا چند ماه متقاضیان را در صف انتظار نگه می‌دارد.

به گفته وی، روند صدور پیش‌فاکتور پس مدت‌ها توقف، بار دیگر بنا به دلایل قبل بسته شد که با این کار حدود 10 هزار متقاضی در بلاتکلیفی تحویل تاکسی باقی خواهند بود، با اتفاقاتی که به آن اشاره شد نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سالانه 10 هزار تاکسی به 4 هزار تقلیل پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این مطلب که «این سازمان تلاش می‌کند تا سن ناوگان را به خداقل کاهش دهد»، گفت: متاسفانه نوسازی تاکسی در کشور پشت دو سد عظیمی که از آن یاد شد گرفتار شده که رهائی از آن تنها در سایه حمایت دولت و مجلس امکان پذیر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    از نظر شما 2 سد عظيم يادشدۀ خود برای خودتان
    از نظر تاکسيرانان خدوم و مسافران سرگردان ساخته و شهروندان بدپناه، فقط يک سد معوج نامستقيم و در حال ريزش دائمی به نام=سازمان نظارت و مديريت بر تخريب تاکسيرانی تهران، همراه با توسعه و بی سامانی مسافربری شخصی و ترويج تاکسيرانی شخصی تحت آوارهای خاص بوده است.

  • ناشناس 0 0

    اهتمام متصديان مجری طرح استارت داون های مدرن شهری!!

  • علی 0 0

    به نظربنده یکی ازعامل هایی که تاکسی داران هیچگونه اشتیاقی به تعویض تاکسی ندارندیکی گرانی خودرو ووام درنظرگرفته شده ازطرف دولت است(باتوجه به درآمدکم تاکسی داران الی الخصوص درشهرهای کوچک