| کد خبر: 157620 |

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد

◄ 7500 میلیارد تومان اعتبار بدهید، آلودگی هوای تهران 4 ساله رفع می‌شود

اگر 7500 میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم، آلودگی هوای تهران را ظرف مدت 4 سال برطرف می‌کنیم.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران رفع مشکل آلودگی هوای شهر تهران را منوط به تخصیص 7500 میلیارد تومان دانست و گفت: با این اتفاق ظرف 4 سال مشکل آلودگی هوا در تهران ار بین خواهد رفت.

به گزارش تین‌نیوز، محسن پورسیدآقائی با اشاره به این‌که آلودگی تهران مشکل لاینحلی نیست و شهرداری برنامه عملیاتی و دقیقی برای مقابله با آن دارد، اظهار کرد: منابع آلودگی مشخص شده است، کامیون‌ها باید به فیلتر مجهز شوند و در این راستا وزارت نفت باید سوخت‌های گازوئیلی مناسبی ارائه کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: موتورسیکلت‌های فعلی نقش بسزایی در آلودگی هوا دارند و باید این موتورها با موتورهای برقی تعویض شوند، اما از آنجا که تفاوت قیمت بسیار زیاد است، حمایت دولت را در این راستا نیاز است تا چتر حمایتی خود را بر سر موتورداران بگستراند.

پورسیدآقایی با شاره به این مطلب که  دولت مبلغی را به عنوان یارانه به موتورسواران برای تعویض موتورهای فعلی اختصاص دهد، افزود: طبق برنامه‌ ظرف چهار سال آینده مشکل آلودگی هوای تهران به‌طور کامل برطرف می‌شود‌.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص رایگان شدن خطوط مترو در روزهایی که آلودگی به حد بالای خود می‌رسد، گفت: این اقدام تاثیری در میزان تقاضا ندارد،  مشکل فعلی ما عدم توان پاسخگویی به میزان تقاضا است و لذا باید منابعی را برای خرید مترو و اتوبوس فراهم کنیم.

پورسید آقایی افزود:  شهرداری در این زمینه تنها است، این در صورتی است که دولت باید حداقل 50 درصد از هزینه‌های مترو را بپردازد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص احداث خط 6 مترو گفت: خط 6 در دو مرحله ساخته شد؛ فاز یک آن در ابتدا مربوط به ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه امام حسین(ع) است که تا شهریور 97 این 10 کیلومتر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: 250 میلیارد تومان منابع مورد نیاز این خط تامین خواهد شد و برای راه اندازی کامل خط 6 به یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم و تا پایان سال 97 تمامی خط 6 مترو بهره برداری می‌شود.

پورسید آقایی در خصوص تامین اعتبارات مالی مورد نیاز نیز، گفت: بانک شهر تسهیلات لازم را در اختیار مترو قرار می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بخش‌های ساختمانی خط ۶ مترو رو به اتمام است و در بخش تجهیزات تنها 6 درصد پیشرفت کرده ایم.

وی افزود: تجهیزات 10 کیلومتر اول توسط پیمانکار تامین شده است و لذا 10 کیلومتر اول را طی تزریق های مالی صورت گرفته تا نیمه اول سال 97 به بهره برداری خواهیم رساند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با یادآوری این مطلب که، برای تجهیزات 10 کیلومتر اول تاکنون 80 میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است.خاطر نشان کرد: 8 ایستگاه آن کامل شده است و فقط تجهیزات مربوط به ایمنی و هواکش ها در آن نصب نشده است و برای تمام این ها برنامه ریزی شده و طی این برنامه تا آخر اردیبهشت ماه خط 7 را به مرحله بهره برداری خواهیم رساند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که، برای خط 7 مترو370  میلیارد تومان اعتبار تامین شده است، گفت: علت اصلی تعطیلی این خطوط نبود ایمنی لازم است و اگر آتش سوزی و تصادفی اتفاق می‌افتاد، هیچ‌گونه تجهیزات ایمنی و هواکشی در آنجا نبود.

پورسید آقایی گفت: هرخطای انسانی در آنجا ممکن بود منجر به وقوع یک حادثه ناگوار شود، لذا برای حفظ ایمنی و سلامت مردم ناچار به تعطیل کردن این خطوط بودیم.

وی افزود: با کمک تسهیلات بانک شهر روند تولید خط 6 و 7 مترو تسریع پیدا می کند و لازم به ذکر است که تمام تسهیلاتی که بانک شهر می‌پردازد را شهرداری تهران با سود و بهره اش دوباره باز می‌گرداند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از دولت انتظار داریم به تعهداتش عمل کند و 50 درصد از هزینه های مترو را بپردازد.

پورسید آقایی در ارتباط با پرداخت سود حاصل از محل صرفه جویی در مصرف سوخت توسط وزارت نفت، یادآور شد: با این‌که قرار بود معادل مبلغ صرفه‌جویی از سوخت به ازای هر مسافر توسط وزارت نفت پرداخت شوداما تا به حال ریالی از این مسیر به بخش حمل‌ونقل اختصاص داده نشده و در این راستا جلسات مشترکی به منظور امضای تفاهم نامه برای دریافت بودجه در این بخش برگزار شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خط 6 و 7 اگر افتتاح میشدند میتوانستند بخش زیادی از الودگی و ترافیک تهران کم کنند. الان خود بنده مسیر نزدیک خط هفت میباشد محل رفت و امد من در شعاع پانصد متری ایستگاه های خط هفت هست .
    و فعلا از حمل ونقل شخصی و یا تاکسی متاسفانه استفاده میشود.
    خط 7 و 6 بدلیل عبور از مناطق مرکزی و شلوغ شهر میتوانند نقش بسزایی در کاهش ترافیک داشته باشند.
    همچنین پیشنهادی که بنده دارم البته نظر شخصی میباشد باید مورد مطالعات دقیق کارشناسی برود.
    بنظر بنده باید مسیرهای جدید brt تعریف شود از طریق بزرگراه نیایش و همت و جاده مخصوص مطمئنا خود گسترش بی ارتی و ترافیک کاهش و همینطور مردم بیش از این به حمل و نقل عمومی تشویق خواهد کرد نکته ای که باید درنظر بگیریم شاید کمی برای ماشین های شخصی در همت و نیایش و جاده مخصوص ترافیک شود اما حمل و نقل عمومی همیشه الویت است و هرچه ما برای خودروهای تک سرنشین مسیر ملال اور و سخت تر و طاقت فرساتر گنیم مطمئنا اقبال حمل و نقل عمومی بالاتر است .بطور نمونه بی ارتی بزرگراه اشرفی اصفهانی بدون ترافیک صرف 25 الی 30 دقیقه از دانشگاه علوم تحقیقات به میدان ازادی میرسد درحالیکه ماشین شخصی در ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی از 1 ساعت و یک ربع کمتر نمیتواند مسیر برود.این باعث برتری بی ارتی شده است.
    ما برای کاهش الودگی و ترافیک هم شده باید استفاده حمل و نقل شخصی در تهران مخدود کنیم و یا غیراقتصادی تبدیل کنیم.مطمئنا شخصی اگر ببیند مثلا با بی ارتی بزرگراه نیایش از شهران تا ونک بدون ترافیک برود و با ماشین شخصی ترافیک سنگین تحمل کند مطمئنا بخش زیادی جذب حمل ونقل عمومی خواهند شد و اقبال ماشین های شخصی و تک سرنشین بسیار پایین خواهد امد.این بی ارتی ها در کوتاه مدت چون هزینه احداث پایینی دارند بیشتر راندمان خواهند داشت. البته باز بنده اینهارا به مطالعات دقیق کارشناسی میدانم .اما بنظرم بی ارتی در تهران بیش از این جای کار دارد مسیرهای بیشتری مستعد هستند. همینطور برغم ترافیک تحمیل شده برای ماشین های شخصی بدلیل بی ارتی ،اما اثار مثبت افزایش اقبال عمومی را در پی خواهد داشت.شعار این شورای شهر و شهر داری ،شهر برای انسانها و حمل ونقل عمومی است.نباید از فشارهای سیاسی و فشار رسانه ای انها ترسید چون در اول احداث این مسیرها مطمئنا اعتراضاتی مثل بی ارتی خیابان ولیعصر خواهد شد ولی در میان مدت اثار ان و کاهش هزینه حمل ونقل مردم اقبال اکثریت مردم در پی خواهد داشت .شهرداری از الان مسیرهای بیشتری را مطالعه ببرد