| کد خبر: 151745 |

◄ گمرک مشکلی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده ندارد

در این طرح بخشی از پنج میلیون تومانی که گمرک قاعدتاً بایستی کارسازی کند، پرداخت شده است، یعنی از ۵۵ هزار خودرویی که تا به امروز نوسازی شده، ۱۰ هزار دستگاه را به حساب خودروساز کارسازی کرده و مابقی نیز مانده است و این امر باعث شده در یک ماه گذشته شرکت خودروساز صدور پیش‌فاکتور را متوقف کند و ادامه طرح را منوط به پرداخت معوقات گمرک کند

تین نیوز

در حالی مسئولان گمرک جمهوری اسلامی از نبود مشکل در بخش نوسازی تاکسی‌های فرسوده سخن می‌گوید که مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی و اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور، مدعی کارشکنی‌هایی از ناحیه گمرک در نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرکل روابط‌عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر نبود مشکل در انجام وظایف گمرک در ادامه روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سراسر کشور، اظهار کرد: طبق مقررات تدوین شده شرکت‌های خودروسازی می‌بایست درخواست خود را به صورت مکتوب به گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند که تا به این تاریخ چنین اتفاقی نیفتاده است.

سعید احمدخانی  تصریح کرد: بودجه کافی نزد گمرک جمهوری اسلامی ایران وجود دارد تا با طی مراحل قانونی از سوی خودروسازان، به نوسازی ناوگان تاکسیرانی درسراسر کشور اختصاص داده شود.

وی با تاکید دوباره بر آمادگی کامل گمرک به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده و همراهی با دارندگان این قبیل خودروها که تنها ممر درآمد آن‌ها تاکسی فرسوده‌ای است که در انتظار نوسازی آن هستند، گفت: 40 درصد از اعتباری که گمرک جمهوری اسلامی باید به نوسازی تاکسی‌های فرسوده تخصیص دهد به ‌طور کامل نزد این سازمان آماده پرداخت و راه‌اندازی مجدد طرح وسازی تاکسی‌های فرسوده است و لذا اعلام می‌کنیم، مشکل توقف طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی گمرک نیست و خودروسازان و اتحادیه تاکسیرانی باید در این‌باره به وظایف قانونی خود عمل کنند.

احمدخانی  خاطرنشان کرد: همکاری در خصوص ادامه روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده روند خاص خود را دارد که در آن باید خودروسازان درخواست خود را به صورت کتبی به گمرک جمهوری اسلامی ارسال کنند.

این در حالی است که ضامنی، سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به توقف یک‌ماهه طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، گفته است: مقرر شد طی جلسه‌ای در هفته آتی با حضور کمرگ، سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی و ایران خودرو بودجه تخصیص یافته به حساب شرکت خودروساز به منظور صدور پیش فاکتورها واریز شود، که پیش از این از سوی اتحادیه اعلام شده بود نوسازی تاکسی‌های فرسوده از اول مهرماه آغاز می‌شود اما، کماکان متقاضیان در انتظار تحویل خودرویی جدید هستند تا با آن اقدام به اترزاق کنند.

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک‌های عامل، وزارت کشور و گمرک به مرحله اجرا درآمد، در این طرح مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به مالکین تاکسی‌های فرسوده و مبلغ ۵۰ میلیون ریال معادل ارزش ریالی دو گواهی اسقاط توسط گمرک به حساب خودروساز پرداخت می‌شود. مبلغ پنج میلیون ریال هم بابت لاشه خودرو به‌عنوان آورده مالک تاکسی فرسوده لحاظ و به عبارتی جمع آن ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود که مابقی وجه را مالک تاکسی فرسوده پرداخت می‌کند که در نهایت به تحویل و جایگزینی خودروی جدید منجر خواهد شد.

در این طرح بخشی از پنج میلیون تومانی که گمرک قاعدتاً بایستی کارسازی کند، پرداخت شده است، یعنی از ۵۵ هزار خودرویی که تا به امروز نوسازی شده، ۱۰ هزار دستگاه را به حساب خودروساز کارسازی کرده و مابقی نیز مانده است و این امر باعث شده در یک ماه گذشته شرکت خودروساز صدور پیش‌فاکتور را متوقف کند و ادامه طرح را منوط به پرداخت معوقات گمرک کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.