| کد خبر: 151561 |

استفاده از سوخت زیستی در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در ناوگان حمل و نقل عمومی از سوخت زیستی «بیو دیزل» استفاده می شود .

تین نیوز

با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در ناوگان حمل و نقل عمومی از سوخت زیستی «بیو دیزل» استفاده می شود .

به گزارش مهر، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همایش طرح مشترک کاهش آلایندگی دوده با جایگزینی سوخت زیستی (بیودیزل)، با حضور استادان، کارشناسان، اندیشمندان و مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم پیمان سنندجی  گفت :موضوع آلودگی یکی از جدی ترین موضوعات زیست محیطی می باشد که با اجرای این طرح شاهد کاهش ۴ درصدی دوده و انتشار هیدروکربن های نسوخته در هوا خواهیم بود.

وی در ادامه گفت حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل در حال تردد در شهر است که باید  برای کاهش الاینده ها از فیلتر DPF و سوخت زیستی (بیودیزل) درناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود.

سنندجی ضمن بیان اینکه ۲۰ دستگاه از اتوبوس های  دوکابین این شرکت  در این طرح هستند ، ابراز  امیدواری کرد که در پایان طرح آزمایشی شاهد نتایج مثبت وخوبی خواهیم بود وتا پایان سال آتی تعداد بیشتری از اتوبوس ها از سوخت بیودیزل بهره مند می شوند.

در این همایش تفاهم نامه در زمینه توسعه استفاده از سوخت زیست محیطی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری  امضاء گردید.

سنندجی گفت: فاز مطالعاتی این طرح از زمستان ۹۴ شروع شده ودر بسیاری از کشورها در حال اجرا است ،همچنین تولید سوخت بیودیزل نیاز به همکاری و توجه وزارت خانه ها نفت و صنعت و معدن است.

سوخت بیودیزل از پسماند های روغن خوراکی تولید می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.