| کد خبر: 151192 |

◄ توقف تحویل تاکسی‌های جدید تا زمان انجام تعهدات گمرک

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: طرح تحویل تاکسی های جدید که به طور موقت تعطیل شده بود، در صورت انجام تعهدات گمرک از سر گرفته می شود.

تین نیوز

 مرتضی ضامنی، سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از توقف تحویل تاکسی‌های جدید تا زمان انجام تعهدات گمرک خبر داده است.

طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی از 12 بهمن 1394 آغاز شده و به گفته سرپرست تاکسیرانی‌های شهری تاکنون 55هزار متقاضی تاکسی جدید خود را دریافت کرده‌اند و تحویل 35هزار تاکسی باقی‌مانده این طرح از 15مرداد به دلیل عدم انجام تعهدات گمرک متوقف شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ضامنی افزود: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان گمرک، سازمان‌ برنامه و بودجه، ایران خودرو و همچنین در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا، تصمیم بر این شد نوسازی تاکسی‌های فرسوده ادامه یابد.

سرپرست اتحادیه تاکسی‌رانی شهری کشور اظهار امیدواری کرده که مرحله دوم طرح نیز در سال آینده اجرا شود .

به گفته ضامنی تاکنون 77 هزار تاکسی فرسوده در این طرح ثبت نام کرده‌اند و با رفع مشکلات  90 هزار دستگاه تاکسی جدید تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

او گفت: امیدواریم بانک‌های طرف قرارداد و گمرک خللی در اجرای این طرح ایجاد نکنند و با حل مشکلات کنونی، تا پایان امسال تحویل 90 هزار تاکسی جدید اجرایی شود.

ضامنی خاطرنشان کرد: در مرحله گواهی اسقاط دو گواهی به ارزش 5 میلیون تومان لحاظ شده است و در این خصوص هم تفاهم‌های لازم بین سازمان برنامه و بودجه، شرکت‌های خودروساز، گمرک و کار گروه کاهش آلودگی هوا انجام شد.

ضامنی ادامه داد: بر اساس این تفاهم  گمرک به ازای هر تاکسی فرسوده اسقاطی مبلغ 5میلیون تومان به حساب شرکت خودروساز پرداخت می‌کند.

سرپرست اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور با اشاره به آغاز فصل پاییز و افزایش آلودگی هوا و همچنین فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها خواستار سرعت گرفتن تحویل تاکسی‌های جدید و حل‌وفصل اختلاف شرکت خودروساز با گمرک شد.

وی گفت: توقف این طرح موجب دلسردی رانندگان تاکسی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده خواهد شد.

ضامنی از مسئولان ذی‌ربط خواست به دلیل این‌که یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای کاهش آلودگی هوا نوسازی تاکسی‌های فرسوده است، با همکاری و توجه ویژه خود زمینه موفقیت این طرح را به عنوان یکی از موفق‌ترین طرح‌های دولت یازدهم و به دنبال آن دولت دوازدهم فراهم کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.