| کد خبر: 148949 |

مهر گزارش می‌دهد؛

شمارش معکوس برای بزرگراه شدن جاده مرگ در آذربایجان شرقی

تعداد بالای سوانح رانندگی، جاده اهر- تبریز را تبدیل به جاده مرگ و وحشت کرده و حالا با احداث بزرگراه شمارش معکوس برای تعریض جاده مرگ در آذربایجان شرقی آغاز شده است.

تین نیوز
تعداد بالای سوانح رانندگی، جاده اهر- تبریز را تبدیل به جاده مرگ و وحشت کرده و حالا با احداث بزرگراه شمارش معکوس برای تعریض جاده مرگ در آذربایجان شرقی آغاز شده است.

به گزارش مهر، جاده اهر به تبریز که راه ارتباطی تبریز با ۱۶ شهر شمالی استان است، در حالی جاده مرگ آذربایجان لقب گرفته که طبق اعلام مسئولان طی ۵سال گذشته ۸۳۰نفر در این جاده جان خود را ازدست‌ داده‌اند.

جاده غیراستاندارد و باریک «اهر - تبریز» یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور است که در بیشتر ماه‌های سال شاهد تصادف‌های مرگ‌بار در این محور هستیم تا حدی که این جاده به کابوس اهالی تبدیل‌شده است.

برای همین احداث بزرگراه اهر - تبریز از نیازهای ضروری منطقه ارسباران بوده و شاه‌راه ارتباطی تبریز به استان اردبیل، مغان و راه مواصلاتی شش شهرستان مشگین شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین است.

درکل راه ارتباطی تبریز با ۱۶ شهر شمال شرق استان از طریق این بزرگراه است که احداث آن همت مسئولان استانی را می‌طلبد و بدون شک باعث توسعه و تحول منطقه می‌شود.

برای همین منظور استارت بزرگراه اهر – هریس – تبریز زده شده و از سال های گذشته پروژه احداث این بزرگراه آغاز شده و در سال های اخیر با سرعت بالاتری درحال انجام است.

درکل راه ارتباطی تبریز با ۱۶ شهر شمال شرق استان از طریق این بزرگراه است که احداث آن همت مسئولان استانی را می‌طلبد و بدون شک باعث توسعه و تحول منطقه می‌شود.برای بررسی آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز ظهر امروز جمعه نشستی باحضوران مسئولان استانی و شهرستانی در اهر برگزار شد.

 

 

 

احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز در سه قطعه

توحید اخلاقی در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در کارگاه سامان محیط، اظهار کرد: پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در سه قطعه در احداث بوده که امیدواریم بتوانیم طبق قول‌هایی که داده‌ایم در اسرع وقت به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه آسفالت‌ریزی پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود، افزود: سعی داریم تا پیش از آغاز فصل بارندگی آسفالت‌ریزی این بزرگراه را شروع کنیم و تلاش ما بر این است تا با همت پیمانکاران و حمایت‌های مسئولین امسال ۳۰ الی ۳۵ کیلومتر از پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز را آسفالت‌ریزی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز یکی از اولویت‌دار ترین پروژه‌های ملی و استانی عنوان کرد و گفت: اتمام این بزرگراه در واقع خدمتی بزرگ به مردم بیش از ۱۰ شهرستان خواهد بود چراکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز یکی از پرترافیک‌ترین محورهای آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.

اتمام این بزرگراه در واقع خدمتی بزرگ به مردم بیش از ۱۰ شهرستان خواهد بود چراکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز یکی از پرترافیک‌ترین محورهای آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.

نقش بزرگ بزرگراه اهر – تبریز در کاهش حوادث جاده ای استان

اخلاقی بابیان اینکه اتمام کامل بزرگراه اهر – هریس – تبریز از حوادث و سوانح رانندگی و تلفات جانی جلوگیری می‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه رفته‌رفته به فصل بارندگی نزدیک می‌شویم و حال که فرصت کمی از فصل کاری باقی‌مانده باید نهایت تلاشمان را به کار گرفته و بیش از ماه‌های گذشته به روند احداث این بزرگراه سرعت بخشیم.

وی ادامه داد: در طول ۲.۵ کیلومتر از گویجه بئل به سمت تبریز آن‌طور که انتظار داشتیم می‌بایست ابنیه‌های فنی آن به اتمام می‌رسید چراکه ما نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم ولی تاکنون اگر در این خصوص کمی تأخیر به وجود آمده اما باید این پروژه در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز بدون تعطیلی ادامه یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه احداث ابنیه‌های فنی زمان‌بر بوده و پیمانکاران بایستی به‌طوری زمان‌بندی کنند که پیش از آغاز فصل بارندگی ابنیه فنی این بزرگراه را به اتمام برسانند، ابراز داشت: از پیمانکاران انتظار داریم تا ابنیه فنی باقی‌مانده بزرگراه اهر – هریس – تبریز که تاکنون احداث نشده را سریعاً احداث کنند و برای آینده تنها عملیات خاکی هم ماند مشکلی نداشته باشیم.

بدهی به پیمانکاران این پروژه نداریم

اخلاقی تأکید کرد: هدف از واگذاری بخشی از پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز به شرکت سامان محیط این بود که تمامی ماشین‌آلات خود را در این پروژه به کار گیرد این در حالی است که شرکت سامان محیط که به بنیاد مسکن وابسته بوده و از شرکت‌های توانمند استان به شمار می‌رود انتظار داریم تا در احداث این پروژه تمامی تلاش خود را به‌کارگیری کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز از جمله پروژه‌هایی است که به پیمانکاران بدهی نداریم، گفت: هراندازه‌ای که پیمانکاران بتوانند از جاده اهر – تبریز را به بزرگراه تبدیل کنند همان اندازه نیز می‌توانیم مطالبات آن‌ها را پرداخت کنیم و هر قدری که پیمانکاران در این پروژه کار کنند همان‌قدر می‌توانند پول بگیرند مجدداً درخواست می‌کنیم که از ظرفیت مالی که دولت برای احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز در اختیار گذاشته استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بر لزوم تسریع در روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز تأکید کرد، افزود: اتمام هرچه سریع تر پل خواجه در بزرگراه اهر – هریس – تبریز حتی از نان شب هم واجب تر است چراکه معارضن احداث این پل زمان زیادی را از ما گرفت و هر کاری برای مصالحه با آنها انجام دادیم نشد اما امسال به لطف خداوند متعال این معارضین نیز کنار آمدند و مشکل حل شد.

پیمانکار خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: اوراقی که بین پیمانکاران توزیع شد را دریافت نکردیم و برای احداث بزرگراه اهر - تبریز از سرمایه مالی شخصی‌مان هزینه می‌کنیماز سرمایه شخصی‌مان در احداث بزرگراه هزینه می‌کنیم

پیمانکار خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: اوراقی که بین پیمانکاران توزیع شد را دریافت نکردیم و برای احداث بزرگراه اهر - تبریز از سرمایه مالی شخصی‌مان هزینه می‌کنیم.

وی ادامه داد: مشکلی اصلی‌مان تأمین قیر است به‌طوری‌که هر روز باید ۲۲ میلیون تومان هزینه قیر پرداخت کنیم ولی انتظار ما این است که حداقل قیر مورد نیاز را تأمین کنید.

روند احداث بزرگراه اهر– هریس– تبریز در دولت تدبیر وامید تسریع شده است

فرماندار هریس نیز در این جلسه گفت: روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز با تأکید رئیس‌جمهوری و پیگیری‌های مسئولین در دولت تدبیر و امید تسریع بخشیده شده ولی امروز که شاهد تسریع در احداث این بزرگراه هستیم اگر در گذشته همین روال انجام می‌گرفت شاید امروز دغدغه‌ای در خصوص مسائل جاده‌ای نداشتیم.

صابر تقویمی اظهار کرد: هر کیلومتری که بتوانیم از بزرگراه اهر – هریس – تبریز به زیر بار ترافیکی ببریم همان اندازه از حوادث رانندگی و مشکلات اجتماعی و تبعات آن جلوگیری خواهیم کرد.

فرماندار هریس با اشاره به اینکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز تنها محدود به شهرستان نیست بلکه چه بخواهیم چه نخواهیم این بزرگراه در مسیر تردد مردم ۶ شهرستان و ۱۵ شهر منطقه ارسباران و استان اردبیل قرار دارد، افزود: در گذشته کندی که در روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز به وجود آمده بود اکنون اعتراضات و تبعات آن روبه افزایش است.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان شرقی، گفت: دکتر روحانی در جریان سفرهای استانی خود به آذربایجان شرقی بزرگراه اهر – هریس – تبریز را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار استانی قید کرده بودند و وعده اتمام آن را تا پایان سال ۹۵ قول داده بودند ولی بنا به شرایط خاص منطقه و آب و هوایی این وعده تحقق‌نیافته است.

تقویمی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز با تأکید رئیس‌جمهوری و پیگیری‌های مسئولین در دولت تدبیر و امید تسریع بخشیده شده ولی امروز که شاهد تسریع در احداث این بزرگراه هستیم اگر در گذشته همین روال انجام می‌گرفت شاید امروز دغدغه‌ای در خصوص مسائل جاده‌ای نداشتیم.

فرماندار هریس با تأکید بر اینکه از تلاش پیمانکاران و مسئولین ذی‌ربط از بابت تلاش‌هایی که برای احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز کشیده‌اند قدردانی می‌کنم، بیان داشت: ولی نمی‌توان فراموش کرد چرا در گذشته برای احداث این بزرگراه تلاش نکردند در حالی که می‌توانستند اما از انجام آن کوتاهی کردند، چرا امروز و در دولت تدبیر و امید تسریع بخشیده شد و اکنون شهرستان هریس در زمینه احداث این بزرگراه تنها باقی‌مانده و شهرستان‌های اهر و تبریز سهم خود را به پایان رساندند.

وی گفت: اهر و تبریز محدوده خود را در بزرگراه اهر – هریس – تبریز احداث کرده‌اند ولی در حال حاضر محدوده شهرستان هریس به‌تنهایی فعالیت می‌کند و آن‌طور که باید و شاید نشده یا نتوانستند به‌طوری‌که هراندازه‌ای که زودتر بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم همان اندازه بهتر می‌توانیم پاسخگو باشیم و از طرفی هر فردی که بر اثر حوادث رانندگی در این جاده جان خود را از دست می‌دهد ما در قبال جان همان افراد مسئول هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.