| کد خبر: 144622 |

تاکسی هایی که با فرا رسیدن شب غیب می شوند

تاکسی هایی که با فرا رسیدن شب غیب می شوند!» به بررسی وضعیت حمل و نقل درون شهری یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است.

تین نیوز

تاکسی هایی که با فرا رسیدن شب غیب می شوند!» به بررسی وضعیت حمل و نقل درون شهری یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است.

 بدون شک شغل رانندگی تاکسی از سخت‌ترین مشاغل شهری است که باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کنند و اگر چند روزی قصد سفر کردن یا استراحت در منزل را داشته باشند، یا بیمار باشند و نتوانند کار کنند از مزد آن روز بی‌بهره می‌مانند، در واقع این شغل، شغلی بدون مرخصی است و سرما و گرما هم نمی‌شناسد،

به گزارش'خبردنا'، تاکسی از جمله وسایل حمل و نقل عمومی است که برای حمل یک یا تعداد اندکی مسافر به کار می‌رود و از وسایل نقلیه کرایه‌ای به حساب می‌آید که بیشتر برای مسافرت‌های کوتاه و درون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بیشتر شهرها، تاکسی‌ها با رنگ زرد یا نارنجی مشخص و مسیر مشخصی برای آنها در نظر گرفته شده که تنها مجاز به فعالیت در آن مسیر هستند.

در واقع تاکسی وسیله‌ای است برای تأمین رفاه حال شهروندان در زمانی که سفرهای درون شهری دارند لذا این وسیله با مشخصات خاصی مانند تابلو و رنگ و خط کشی خاص در شهر مشخص و وجود دارد.

ماشین‌های مشخص با رنگ و آرم و تابلوی تاکسی اجازه مسافر کشی عمومی با قیمت مصوب شده اتحادیه تاکسی رانی را دارند و دیگر خودروها نمی‌توانند مسافر کشی انجام دهند به جزء در موارد خاصی مانند آژانس‌ها که برای تردد مداوم در سطح شهر برای عموم مردم به‌صرفه نیست.

اما مشکل عدیده‌ای که به‌وضوح دیده می‌شود عدم سوار کردن مسافر در مسیر حرکت تاکسی است. نکته جالب توجه این است که اکثر رانندگان تاکسی در سطح شهر یاسوج در هنگام عبور از مسیر خود با وجود خالی بودن تاکسی و حضور مسافر در میانه مسیر، از سوار کردن مسافر امتناع می‌کنند که این امر باعث ناراحتی قشر کثیری از همشهریان شده است.

ناگفته نماند که کرایه‌های دریافتی از مسافران از سوی رانندگان تاکسی نیز گاهی اوقات به‌صورت دلخواه است و زمانی که نرخ اصلی کرایه به آنها یادآور می‌شوی با اعلام اینکه پول خرد ندارند، عمل خود را توجیه می‌کنند.

بسیاری از تاکسی‌ها به یکسری از مسیرها نمی‌روند و اگر هم بروند به‌صورت دربستی یا آژانسی می‌روند.

در جای دیگر نیز در مسیر شهرک‌های مختلف شهر، از مسافرین این شهرک‌ها نرخ کرایه آژانس را مطالبه می‌کنند.

نکته مهم اینجاست که برای ورودی برخی شهرک‌ها ایستگاه‌های تاکسی در نظر گرفته نشده است و همین امر سبب بروز این مشکلات شده است.

عدم فعالیت رانندگان تاکسی در شب، یکی دیگر از مشکلات موجود است. چرا که با تاریکی هوا تاکسی‌ها در شهر یاسوج نایاب می‌شوند، و مسافرین مجبورند، با گرفتن آژانس مسیر خود را طی کنند.

در کنار تمام این مشکلات رانندگان بسیاری نیز هستند که با صبوری بسیار مسیر خود را پیموده و تمام تلاش خود را در جهت جلب رضایت مسافران و شهروندان به کار می‌گیرند.

آنچه مسلم است درخواست شهروندان از مسئولین ذی‌ربط این است که هرچه سریعتر نسبت به حل این مشکل اقدامات اساسی صورت پذیرد.

 

منبع: خبردنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.