| کد خبر: 143611 |

حمل و نقل عمومی در آگرا؛ هند

شهر آگرا همواره سرشار از شلوغی و سرصدای گردشگران و مردم بومی است.

تین نیوز

شهر آگرا همواره سرشار از شلوغی و سرصدای گردشگران و مردم بومی است.

علاوه بر اهمیت تاریخی، این شهر همچنین به عنوان یک دروازه مدرنیزه (نوین) به شمار می‌رود. زیبایی فوق‌العاده رودخانه یامونا، باغ‌های زیبا و قصر عظیم تاج‌محل، شهر را مملوء از عشق، جاذبه و صفا کرده است.

به منظور تشویق گردشگران برای بازدید از زیبایی‌های شهر، دولت و همچنین ادارات خصوصی، وسایل نقلیه مختلفی تدارک دیده‌اند.

حمل و نقل ریلی در آگرا

حمل و نقل عمومی در آگرا

آگرا از نزدیکترین شهرها به پایتخت، دهلی به شمار می‌رود، شهر آگرا از طریق راه‌‌آهن و بزرگراه‌های ملی به پایتخت متصل می‌شود. راه‌آهن آگرا نقش مهمی در اتصال این شهر با فضای بیرون شهر بازی می‌کند. راه‌آهن آگرا به شهرهای دهلی، مهاراشترا، مادایا پرادش، کلکته، ایالت‌های شمال شرقی، راجستان و بسیاری دیگر از ایستگاه‌های مهم متصل می‌شود. این روش حمل و نقل، وضعیت ارتباطی را بهبود بخشده و آسان می‌کند و منافع عمومی را تامین می‌نماید. راه‌آهن‌های اصلی آگرا عبارت‌اند از:

حمل و نقل عمومی در آگرا

  • آگرا کانت (راه‌آهن شمالی مرکزی)
  • آگرا فورت (راه‌آهن شمالی مرکزی)
  • آگرا شهر(راه‌آهن شمال مرکزی)
  • رجا کی مندی (راه‌آهن شمال مرکزی)
  • پل یامونا (راه‌آهن شمالی مرکزی)
  • ایدجاه (راه‌آهن شمالی مرکزی)

حمل و نقل عمومی در آگرا

تعدادی از راه‌آهن‌هایی که در نزدیکی آگرا قرار داشته و می‌توانند بخشی از گردشگران احتمالی را سامان‌دهی کنند، عبارتند از:

  • ماثورا جانکشن، نزدیک به ۵۰ کیلومتر فاصله از آگرا
  • توندلا، ۲۲ کیلومتر فاصله از آگرا
  • آچهنرا جانکشن، ۲۷ کیلومتر فاصله از آگرا

حمل و نقل محلی در آگرا

حمل و نقل عمومی در آگرا

شرکت اتوبوسرانی دولتی اوتار پرادش یا UPSRTC، مسئول اداره تاسیسات اتوبوس عمومی در سراسر شهر است. آگرا سرشار از مکان‌هایی با ارزش‌های باستان‌شناسی است که شهر را نیازمند به تعداد وسایل نقلیه عمومی بیشتر برای برقراری ارتباطات بهتر در جاده‌ها می‌کند. ایستگاه اتوبوس ایدجاه، بزرگترین پایانه مسافربری اتوبوس در آگرا است.

حمل و نقل عمومی در آگرا

این پایانه اتوبوس، مهمترین اقامتگاه آگرا و ایستگاه قطار ایدجاه را به هم متصل می‌کند. UPSRTC، شامل سرویس اتوبوس رانی دولتی، A/C، Non-A/C، Hi-tech، اتوبوس‌های لوکس،همچنین سرویس اتوبوس رانی نیمه لوکس است که شهر را به مهمترین مکان‌ها، از جمله دهلی، جیپور، کانپور، لکنونا، جانسلی، گالیور ، چندیگر، فاتپور سیکری و ماتورا، متصل می‌کند.

حمل و نقل عمومی در آگرا

خدمات تاکسی رانی در آگرا

بسیاری از خدمات تاکسیرانی A/C و همچنین خدمات غیر A/C در این شهر وجود دارد تا حس دلپذیر بودن و راحتی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. اکثر ون ها / تاکسی ها در نزدیکی فرودگاه، ایستگاه‌های راه‌آهن و ایستگاه‌های اتوبوس حضور دارند. نرخ جابه‌جایی با تاکسی‌ها مناسب است و بنابراین می‌توانند در تمام طول روز برای بازدید از مکان‌های مورد نظر در اگرا به کار گرفته شوند.

حمل و نقل عمومی در آگرا

همچنین می‌توان در آگرا به دیدن شهر فاتح پور سیکری بروید، هرچند که کرایه اضافی، خواهد داشت. تاکسی راحت‌ترین یا به اصطلاح بهترین راه جابه‌جایی در آگرا است. همیشه به افراد، مخصوصا کسانیکه از کشورهای دیگرآمده اند توصیه می‌شود تا قبل کرایه کردن تاکسی، نرخ کرایه را تعیین کنند.

 

حمل و نقل عمومی در آگرا

در کنار محدوده آگرا کانت، غرفه‌های پیش پرداخت تاکسی، لیست قیمت مناسبی برای هزینه‌های تاکسی ارائه می‌دهند. قیمت تاکسی‌های غیر AC: دهلی، ۲۰۹۰۰۰ تومان؛ در فاتحاباد ۱۱۹۰۰ تومان؛ بازار سادار  ۵۹۰۰ تومان؛ تاج محل ۱۱۹۰۰ تومان؛ تور نیمروزی (چهار ساعته) ۴۴۸۰۰ تومان؛ تور هفت ساعته (هشت ساعته) ۵۹۸۰۰ تومان. قیمت‌های گفته شده در اینجا شامل هزینه کرایه که ۵۹۰ تومان است و عوارض یا هزینه‌های پارکینگ (در صورت وجود) نمی‌شود.

 بیشتر بخوانید

  • دیدنی های آگرا، سرزمین معابد هفتاد و دو ملت؛ هند

خودروهای ریکشا در آگرا

حمل و نقل عمومی در آگرا

برای گردش در خیابان‌های شلوغ آگرا، می‌توانید از خودروهای ریشکا و دوچرخه‌های ریکشا استفاده کنید که کاری بسیار منطقی بوده و می‌توانید از آنها برای عبور از جاده‌های شلوغ استفاده کنید.

درست در کنار ایستگاه‌های آگرا کانت، غرفه خودروهای ریشکا قرار داردند، که امکان چانه‌زنی بر سر قیمت را فراهم می‌کنند. معمولا سفرهای کوتاه‌تر از ۳ کیلومتر نباید بیش از ۲۹۰۰ تومان هزینه داشته باشند. قبل از کرایه ریشکا همیشه کرایه را تعیین کنید.

حمل و نقل عمومی در آگرا

نمونه‌ای از قیمت‌های ایستگاه آگرا کانت: خیابان فتح آباد ۸۹۰۰ تومان؛ ایستگاه اتوبوس ۱۱۹۰۰ تومان ISBT ؛ بازار سادار ۴۱۰۰ تومان؛ سیکاندرا ۲۳۹۰۰ تومان؛ تاج محل (دروازه غربی تاج محل) ۵۹۰۰ تومان، دروازه جنوبی تاج محل ۷۷۰۰ تومان، شیلپگرام (دروازه شرقی تاج محل) ۸۹۰۰ تومان؛ تور نیمروزی در اگرا (چهار ساعته) ۲۳۹۰۰ تومان؛ تور هشت ساعته آگرا گردی ۳۵۸۰۰ تومان. اگر فقط می‌خواهید به تاج محل بروید، با درنظر گرفتن زمان انتظار، کرایه‌ای ۱۴۹۰۰ تومان می‌گیرند. توجه: خودروهای ریشکا مجاز به رفتن به فاتح‌پور سیکری نیستند.

دوچرخه‌های ریکشا و تونگاها در آگرا

دوچرخه‌های ریکشا

دوچرخه‌های ریکشا

این وسایل نقلیه بسیار ارزان‌تر از سایر وسایل نقلیه شهری مورد استفاده برای بازدید مکان‌های مختلف هستند. در بسیاری از خیابان‌های باریک و همچنین کوچه‌ها، این نوع حمل و نقل رواج دارد، که البته گردشگری را کسل کننده و خسته کننده می‌کنند. افرادی که این وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست را اداره می‌کنند، مسلط به زبان‌های خارجی نیستند، بنابراین بهتر است، یک نقشه یا راهنمای تهیه شده برای گردشگران بین‌المللی را همراه داشته باشید.

حمل و نقل عمومی آگرا

تونگاها

کرایه‌ها در غرفه جنوبی تاج‌محل به این شکل است: ایستگاه قطار آگرا کانت ۴۷۰۰ تومان؛ آگرا فورت ۲۳۰۰ تومان؛ ایستگاه اتوبوس بیلی قار ۲۹۰۰ تومان؛ فاتح‌اباد ۱۷۰۰ تومان؛ بازار کیناری ۵۹۰۰ تومان؛ بازار سادار ۲۹۰۰ تومان؛ تور نیمروزی ۲۳۹۰۰ تومان. اگر دو نفره سوار شوید، ۵۹۰ تا ۱۱۰۰ تومان بیشتر باید بپردازید.

قدم زدن در کوچه‌های آگرا

شهر آگرا مملوء از پارک‌ها و باغ‌های فوق‌العاده است. این شهر را می‌توان از طریق راه رفتن در مکان‌های اصلی شهر مانند بازار سادار، خیابان MG، خیابان‌های عمرانی و بسیاری از مکان‌های دیگر، مورد ارزیابی قرار داد. مغازه‌های صنایع دستی مختلف، مغازه‌های چرم فروشی و مغازه‌های فروش سوغاتی در این مناطق قرار دارند که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

شرکت‌های حمل و نقل آگرا

شرکت‌های حمل و نقل بسیاری در آگرا وجود دارند که مسئولیت بسته بندی و انتقال اشیاء مختلف، انتقال بار و چمدان‌ها، ارائه تاکسی و غیره را بر عهده دارند. تعدادی از این شرکت‌ها عبارتند از:

اجاره ماشین در  Agra

۴۰/۴۳۸

چوتا یوکهارا

راجپور چانگی، خیابان  شمش آباد

 آگرا، اوتار پرادش

 شماره تلفن:۰۹۲۶۷۳۹۸۳۸۹

شرکت حمل و نقل

یامونا کینارا

کالج سکساریا، بلنگنج

خطوط عمرانی، آگرا

اوتار پرادش

شماره تلفن:۰۵۶۲۲۶۲۳۱۰۸

سازمان حمل و نقل اقتصادی با مسئولیت های محدود

 BO آگرا، ۶/۱۱۸

خیابان دانشگاه سکساریس، بلنگنج

پاندتی کالی چاران، خیابان تیواری

خیابان های عمرانی، آگرا

اوتار پرادش

شماره تلفن: ۰۵۶۲۳۲۶۶۹۰۲

شرکت حمل نقل اشیاء بزرگ بانسال

 ۳، بازار لودهی ، نالبند

سینگ، خیابان MG

راکب گنج، آگرا

اوتار پرادش

شماره تلفن: ۰۵۶۲۲۸۸۳۱۲۹

خدمات اتوبوس رانی هری برادر

 ۵۷۳، سلطانپور، ایستگاه راه

آگرا کانت، سلطانپور

مجموعه ایدجاه، آگرا

اوتار پرادش

شماره تلفن: ۰۹۴۱۲۳۴۳۷۰۱ 

آژانس حمل و نقلی MS با مسئولیت های محدود Pvt

 ۳۷ B / ۵۷، نزدیک هتل مترو

کاخ سانجی، آگرا

اوتار پرادش

 

منبع: کجارو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.