| کد خبر: 139226 |

پنجشنبه سیاه اعتصاب حمل و نقل عمومی در پایتخت ایتالیا

اعتصاب حمل و نقل عمومی در شهر رم، بار دیگر پایتخت ایتالیا را با هرج و مرج مواجه کرده است و شهروندان و گردشگران در خیابان های پرترافیک این شهر سرگردان شدند.

تین نیوز

 اعتصاب حمل و نقل عمومی در شهر رم، بار دیگر پایتخت ایتالیا را با هرج و مرج مواجه کرده است و شهروندان و گردشگران در خیابان های پرترافیک این شهر سرگردان شدند.

اعتصاب اتوبوس ها و مترو بار دیگر شهر رم را با ترافیک های سنگین و هرج و مرج و سرگردانی هزاران گردشگر و شهروند مواجه کرده و امروز پنجشنبه سیاه نامیده شد.
این اعتصاب که در پی فراخوان اتحادیه های کاری پیشتر 24 ساعته و سراسری اعلام شده بود، به 4 ساعت (از ساعت 8:30 صبح به وقت محلی تا ساعت 12:30) کاهش یافت و تنها در شهرهای رم و ناپل برگزار شد، اما با این حال پایتخت را با مشکلات بسیاری مواجه کرد.
دلیل برگزاری اعتصابات متعدد در بخش حمل و نقل عمومی در ایتالیا، امکان سازماندهی مجدد این بخش است که دولت در حال بررسی آن است که می تواند در نهایت منجر به ادغام و خصوصی سازی برخی شرکت های حمل و نقل دولتی شود.
روزهای 16 ژوئن و 6 جولای گذشته نیز دو اعتصاب سراسری 24 ساعته علیه امکان خصوصی سازی این شرکت ها برگزار شده بود. به عقیده اتحادیه های کاری برگزار کننده این اعتصاب، اصلاحات دولتی در این بخش می تواند منجر به تعدیل نیروهای زیادی شود .
در شهر رم پایتخت ایتالیا 75 درصد از مسافران شهری با استفاده از 384 خط اتوبوس و قطار شهری جابجا می شوند، این خطوط شامل 7068 ایستگاه که در مجموع 3 هزار و 571 کیلومتر را تحت پوشش دارند که با استفاده از 2715 وسیله نقلیه، یک هزار و 132 میلیون مسافر را در سال جابجا می کنند.
سالانه 322 میلیون مسافر در شهر رم (معادل 22 درصد از کل مسافران) از 3خط مترو که با 48 قطار بیش از 36 کیلومتر را تحت پوشش دارد، استفاده می کنند. همچنین 51 میلیون مسافر در سال نیز با استفاده از 84 قطار راه آهن شهری و برون شهری جابجا می شوند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.