مدیر کل دفتر طرح جامع و مدل های حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی:
مشکلات پیش روی اجرای طرح جامع حمل و نقل کشور
مدیر کل دفتر طرح جامع و مدل های حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سهم بخش جاده ای از حمل بار کشور حدود 90 درصد است گفت:رویکرد اصلی ما، بهینه سازی حمل بار و افزایش سهم ناوگان ریلی در این حوزه است.
مدیر کل دفتر طرح جامع و مدل های حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سهم بخش جاده ای از حمل بار کشور حدود 90 درصد است گفت:رویکرد اصلی ما، بهینه سازی حمل بار و افزایش سهم ناوگان ریلی در این حوزه است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طرح جامعحمل و نقل کشور، نخستین بار توسط وزارت راه و ترابری در سال ۱۳۶۷ تعریف و انجام شد ؛پس از آن در سال ۱۳۸۲مجددا وزارت راه و ترابری پروژه هایی با عنوان مطالعات جامع حمل و نقل کشور تعریف و انجام آن را به گروهی متشکل از یک مشاور داخلی (مترا) و یک مشاور فرانسوی (اجیس)، واگذار کرد.انجام مطالعات دوم به دلیل شرایط خاص کشور، از جمله تحریم های اقتصادی و مشکلات مالی، به درازا کشید و در نهایت نیز بخشی از نتایج آن به شکل مدون و مستند ارایه نشد.
با وجود این، در سال ۱۳۹۳ ، یک بار دیگر این مطالعات مورد توجه قرار گرفت و به دستور وزیر راه و شهرسازی وقت، ستادی با عنوان ستاد طرح جامع با عضویت نمایندگان زیربخشهای حمل و نقل، کارشناسان و جمعی از خبرگان حمل و نقل تشکیل شد.
بر این اساس هدف تشکیل این ستاد بررسی طرح جامع حمل و نقل قبلی از مرحله آغاز تا پایان شامل روشها، داده ها و مفروضات، نتایج و خروجیها و مقایسه یافته ها و پیشنهادهای مطالعه با وضعیت کنونی و موجود حمل و نقل کشور بود. این ستاد طی جلساتی به بررسی طرح جامع حمل و نقل ارایه شده توسط مترا –اجیس پرداخت و ضمن تایید بخشهای عمده ای از روشها و یافته ها، نهایتا نارساییها و مغایرتها و نواقص مطالعات یاد شده را تعیین کرد .
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.