| کد خبر: 137505 |

دروازه تهران اصفهان، گرفتار در هزار توی ترافیک نصف جهان

قفل و نابسامانی ترافیکی دروازه تهران یکی از محل های قدیمیِ پر رفت و آمد کلانشهر اصفهان تنها با اجرای طرح های ویژه و مناسب حمل و نقل و ترافیک گشوده می شود.

تین نیوز

 قفل و نابسامانی ترافیکی دروازه تهران یکی از محل های قدیمیِ پر رفت و آمد کلانشهر اصفهان تنها با اجرای طرح های ویژه و مناسب حمل و نقل و ترافیک گشوده می شود.

میدان جمهوری اسلامی یا در لفظ عامه ' دروازه تهران' به عنوان شریان ورودی و خروجی اصفهان به تهران محسوب می شود.
از لحاظ موقعیت مکانی این میدان در غرب اصفهان قرار گرفته و خیابان های امام خمینی (ره )، خرم، آیت الله کاشانی، شهید احمد فروغی و رباط از آن منشعب می شود.
این میدان به عنوان یکی از نقاط مهم و اصلی شهر از منظر ترافیکی و جابجایی مسافران به شمار می رود و بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل یکی از نقاط مهم جذب مسافر و تبادل مسافران بین مودهای ( حالت های) مختلف حمل ونقل از قبیل اتوبوس، مینی بوس و غیره بشمار می رود.
در این میدان بالغ بر 30 خط اتوبوس، مینی بوس و تاکسی شهری وجود و در مجموع 409 دستگاه اتوبوس و مینی بوس وجود دارد که از این تعداد 89 دستگاه عبوری بوده و مابقی در این میدان توقف دارند.
دیرگاهی است که این میدان با وجود انواع اسباب حمل و نقل عمومی و غیره، بارسنگین ترافیک و عبور و مرور شهر اصفهان را به سختی بدوش می کشد بطوریکه با نگاهی از بیرون متوجه نابسامانی های متعددی در این میدان کنونی و دروازه قدیمی می شویم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اجرای طرح هایی تا ماه آینده در این میدان خبر داد که قفلی که چندین سال بر این دروازه هست، باز می شود.
علیرضا صلواتی در گفت وگو با ایرنا افزود: از 6 ماه پیش ساماندهی خطوط حمل و نقل عمومی این میدان شروع شده است.
وی اضافه کرد: باز طراحی کل میدان، راه اندازی خطوط اتوبوس های تندرو و تراموا، زیباسازی، بازسازی و ایجاد مبلمان شهری مناسب این میدان را به یک میدان پویا و زنده شهری تبدیل می کند.
صلواتی یادآوری کرد: این میدان ظرفیت بالایی برای انجام طرح های ترافیکی و ساماندهی دارد.
وی گفت: تا یک ماه آینده راه اندازی خط های اتوبوس تندرو (BRT) از میدان قدس به مقصد میدان جمهوری ( به طول چهار کیلومتر) و میدان جمهوری به میدان آزادی که یک حلقه کامل سامانه اتوبوس های تندرو را بوجود می آورد، بسیاری از مشکلات ترافیکی این میدان را برطرف می کند.
صلواتی افزود: در اینصورت در کمتر از 40 دقیقه می توان دور تا دور شهر اصفهان را طی کرد.
وی گفت: با تکمیل پروژه میدان استقلال نیز خط اتوبوس تندرو و تراموا بین این میدان و میدان جمهوری اسلامی برقرار می شود.
برخی کارشناسان حمل و نقل و ترافیک نیز بر این باورند با توجه به اینکه 30 خط اتوبوس و 303 دستگاه اتوبوس فعال در یک ساعت، بالغ بر 60درصد مبداء فعالیتشان میدان جمهوری است، لزوم طراحی و ساخت پایانه مناسب با امکانات جامع در این میدان بیش از پیش نمایان می شود.
دسترسی نامناسب وغیر ایمن مسافران، توقف و تجمع مینی بوس ها، اتوبوس ها و تاکسی ها در همه جای میدان، عدم وجود مراکز استراحت مناسب رانندگان از جمله مشکلات موجود میدان جمهوری است.
ایجاد زیرساخت یک پایانه استاندارد در میدان جمهوری مزایای دسترسی راحت و ایمن مسافران در کمترین زمان به ناوگان مختلف حمل ونقل از جمله اتوبوس، تاکسی و غیره، انتقال راحت مسافران بین خطوط با کمترین زمان وافزایش رضایت مسافران، پاکسازی و روانسازی میدان، کاهش زمان انتظار مسافران و اجرای مناسب برنامه زمانبندی، ایجاد فضای مناسب جهت استراحت و تعویض شیفت رانندگان واستقرار بازرسان، کاهش آلایندگی های صوتی و زیست محیطی، افزایش کیفیت منظر شهری و غیره را به همراه دارد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.