| کد خبر: 136460 |

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ پرونده تاکسی‌پیکان‌ها تا پایان شهریورماه بسته خواهد شد

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ابطال پروانه کار تاکسی پیکان‌ها خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ابطال پروانه کار تاکسی پیکان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی ابراهیمی با اشاره به برنامه زمان‌بندی سازمان تاکسیرانی به منظور کاستن از تعداد تاکسی پیکان‌ها در شهر تهران، اظهار داشت: طبق برنامه باید تاکسی پیکان‌ها تا پایان سال 95 نوسازی می‌شدند که به هر دلیلی این اتفاق در زمان مقرر نیفتاد.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، با تاکید بر ضرورت کاهش بار آلاینده‌ها با حذف تاکسی‌های فرسوده در سطح شهر، تصریح کرد: در بخشی از طرح ملی و مصوبه دولت بر این مهم استوار است که، نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی پیکان‌ها هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

ابراهیمی با بیان این‌که «طرح نوسازی تاکسی‌های پیکان‌های فرسوده تا پایان شهریور تمدید شده است»، افزود: تا پایان سال 95 بیش از یازده هزار تاکسی فرسوده و تاکسی پیکان، نوسازی شد و 6 هزار تاکسی باقی‌مانده نیز باید در مدت زمان یاد شده نوسازی شوند.

به گفته وی، از ابتدای سال 96 حدود 900 تاکسی پیکان که در سال گذشته نوسازی نشده بودند با ثبت تقاضا، کار نوسازی و ارائه تسهیلات آنها آغاز و تا به امروز 230 دستگاه خودرو جدید تحویل صاحبان آنها شده است و 670 دستگاه دیگر نیز براساس برنامه تا پایان شهریور ثبت سفارش شده به متقاضیان تحویل خواهد شد.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به این‌که، 2 برنامه کلی به منظور نوسازی و الزام به حضور دارندگان تاکسی فرسوده در دست اقدام داریم، گفت: برنامه‌های ایجابی و سلبی با اولویت ابزار تشویقی با جدیت از سوی این سازمان در دست پیگیری است.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای هم داشت به ارائه تسهیلات ویژه 4 میلیونی با همکاری بانک شهر به جهت اختصاص به آن دسته از رانندگان کم درآمد دارنده تاکسی‌ پیکان و افزود: در مجموع با 5 میلیون تومان ارزش اسقاط خودرو و 20 میلیون تومانی که بانک‌های عامل در اختیار این رانندگان قرار می‌دهند، 29 میلیون تسهیلات در اختیار تاکسی پیکان‌ها برای نوسازی خودرو قرار داده می‌شود که این کار حاصل تلاش بسیار سازمان تاکسیرانی در سال‌های گذشته و حال است.

وی با تاکید بر اهتمام جدی سازمان تاکسیرانی در اجرای طرح ملی نوسازی تاکسی‌های فرسوده، تصریح کرد: چنان‌چه دارندگان تاکسی پیکان‌ها تا پایان تیرماه اقدام به ثبت درخواست خود به منظور نوسازی خودرو خود نکنند ناگزیر با توسل به شیوه‌ «سلبی» پروانه کار این دسته از رانندگان ابطال و در صورت فعالیت غیر قانونی، با اعمال قانون مواجه خواهند شد.

به گفته معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران، رانندگان تاکسی پیکان‌ها توجه داشته باشند علاوه بر لغو پروانه فعالیت آنها، برگه معاینه‌‌فنی نیز به این قبیل خودروها تعلق نگرفته و لذا، اجازه تردد نیز نخواهند داشت.

ابراهیمی در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: مشکل پیدا کردن ضامن در طرح ملی نوسازی تاکسی‌ها کاملا برطرف شده و هر یک از رانندگان تاکسی می‌توانند پروانه کار خود را به عنوان برگه ضمانت در اختیار بانک قرار دهند که با این اتفاق دیگر جای نگرانی برای متقاضیان نوسازی تاکسی‌ها وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.