| کد خبر: 136193 |

B.R.Tبه جاده مخصوص می‌رود

مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی و مدیریت بهره وری وزارت راه و شهرسازی از انتخاب جاده مخصوص تهران-کرج به عنوان محل راه اندازی سامانه اتوبوس های تندرو BRT حومه ای خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی و مدیریت بهره وری وزارت راه و شهرسازی از انتخاب جاده مخصوص تهران-کرج به عنوان محل راه اندازی سامانه اتوبوس های تندرو B.R.T حومه ای خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید محمدمهدی میرزایی با اشاره مطالعات انجام شده بر روی طرح راه اندازی B.R.T حومه ای در حدفاصل دو کلان شهر تهران و کرج اظهار داشت: همان طور که مردم شریف ایران مستحضر هستند B.R.T تا این لحظه فقط در حمل ونقل درون شهری به چشم می خورد که نمونه بارز آن سامانه اتوبوس تندرو کلان شهر تهران در قالب 10 خط می شود.
 
وی افزود: با توجه به خروجی موفقیت آمیز سامانه اتوبوس های تندرو در کلان شهرها، این سامانه قابلیت ارائه سرویس در خارج شهرها را نیز می توانند داشته باشند.
 
مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی و مدیریت بهره وری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به چگونگی طرح موضوع در معاونت حمل و نقل گفت: با مشاهده عملکرد مثبت B.R.T حومه ای در شهر استانبول ترکیه به طول 52 کیلومتر و شهر بوگوتا در کلمبیا به طول 113 کیلومتر و همچنین عدم توانایی سامانه های حمل ونقلی موجود حدفاصل دو کلان شهر تهران و کرج برای ارائه این طرح مزید بر علت شد.
 
میرزایی تصریح کرد: محورهای موجود حدفاصل تهران-کرج در طول روز و ایام پیک سفر با ترافیک سنگینی مواجه است که حتی به چشم یک معضل به آن نگاه می شود. علی رغم اینکه در تهران- کرج سه مسیر آزادراهی، جاده مخصوص و بزرگراهی به علاوه دو مسیر ریلی مترو و قطار وجود دارد اما همچنان ترافیک محور تهران-رچ برای مسافران و کاربران آزاردهنده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.