| کد خبر: 114825 |

هزینه های بازسازی اتوبوس ها با اعتبار دولت انجام می شود

تین‌نیوز| مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با تاکید بر اینکه هزینه های بازسازی اتوبوس ها با اعتبار دولت انجام می شود گفت: با پیگیری های انجام شده سهم رشت از ۸ دستگاه به یکصد دستگاه افزایش یافت

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی، مرتضی شریفی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه بازسازی اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی کشور طرحی است که دولت در سال ۹۵ برنامه ریزی کرده و از سوی وزارت کشور در حال اجرا است، اظهار  کرد: بر اساس این طرح و در شرایطی که به دلیل مشکلات مالی دولت و شهرداری ها امکان استفاده از اتوبوس های نو وجود ندارد با پیگیری های مجدانه و مراجعات مکرر به مسولین ذیربط وزارت کشور و جناب آقای مهندس خندان دل ، معاون عمرانی وزیر محترم کشور ، قرار شد از 120 دستگاه اتوبوس متوقف شده ناوگان شهرداری رشت، یکصد دستگاه با اعتبار و هزینه دولت و با استانداردهای وزارت کشور بازسازی شود.

وی با اشاره به واگذاری اتوبوس در گذشته و همزمان با هدفمندسازی یارانه ها از محل هدفمندسازی به کلانشهرها گفت: در آن زمان هزاران دستگاه اتوبوس نو با پرداخت 17.5 درصد از مبلغ اتوبوس از سوی شهرداریها و پرداخت باقیمانده آن از سوی دولت تامین می شد که متاسفانه از فرصت های موجود در آن سالها هیچ استفاده ای نشد و نوترین اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی رشت از محل اعتبارات دولت تنها 6 دستگاه با مدل سال۸۶ است.

شریفی افزود: تلاش کردیم تا برخلاف سنوات گذشته از فرصت هایی که در این حوزه در اختیار شهرها قرار می گیرد به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی در ادامه سهم اولیه شهر رشت از محل بازسازی ناوگان اتوبوسرانی را  هشت دستگاه از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه عنوان کرد و گفت: با پی گیری هایی مکرر و استفاده از ظرفیت نمایندگان و مسئولین این تعداد به یکصد دستگاه افزایش یافت که برای هیچ شهری چنین سهمی در نظر گرفته نشده است.


شریفی میانگین عمر اتوبوس های بازسازی شده را ۴ تا ۵ سال عنوان کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که اتوبوس های بازسازی شده در شان شهروندان فهیم شهر رشت نیست اما این اقدام با توجه به شرایط مالی دولت و شهرداریها و با توجه به اینکه خرید ۱۰۰ اتوبوس نیاز به حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد ، بهترین کاری بود که در سال ۹۵ قابلیت انجام داشت و ۴ تا ۵ سال مشکلات مربوط به کمبود ناوگان را رفع خواهد کرد و انجام هزینه ۵۰۰ میلیارد ریالی را در شرایط فعلی مدیریت کند.


وی در ادامه درباره اتوبوس های اعزام شده برای بازسازی اظهار کرد: این اتوبوس ها به دلیل تعمیر و نگهداری ضعیف در جای نامناسب رها شده بودند و تا پنجره در گل فرو رفته و در حال فرسودگی بوده و هیچ برنامه ای برای آنها وجود نداشت.

وی افزود: هزینه های بازسازی اتوبوس های شهر رشت توسط کارشناسان خبره وزارت کشور دو برابر اتوبوس های فرسوده شهرهای دیگر برآورد شده است که اصلی ترین دلیل آن مفقود بودن بسیاری از قطعات اصلی اتوبوس هاست که از عدم نگهداری و حفظ و مواظبت صحیح از اتوبوس ها ناشی می شود.

شریفی با تاکید بر اینکه ما متحمل هزینه ای برای بازسازی اتوبوس ها نمی شویم تصریح کرد: هزینه های بازسازی اتوبوس های شهر رشت از سوی دولت تامین می شود و این طرح بهترین فرصتی است که شهرداری رشت از آن برای تقویت ناوگان عمومی استفاده کرد که منجر به محو گورستان ۱۲۰ اتوبوس متوقف سازمان اتوبوسرانی و شهرداری رشت شده است.

وی در پایان ضمن ادای احترام به منتقدین طرح عنوان کرد: این طرح با مدیریت و نظارت وزارت کشور در حال انجام بوده که تامین هزینه بازسازی اتوبوس ها از سوی وزارت کشور و افزایش این سهمیه از ۸ دستگاه به یکصد دستگاه هدیه ایست است که جای شمارش ندارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.