| کد خبر: 113726 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ سهم ترافیک از شب یلدای تهرانی‌ها

تین‌نیوز| همین یکی دو هفته پیش بود با بارش اولین برف در تهران، گفته شد ترافیک این شهر قفل شد و گویا این امر فتح بابی شد تا به هر دلیلی این اتفاق در روزهای بعد از آن هم تکرار شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این روزها نه تنها بار ترافیکی تهران علیرغم بسیاری از تمهیدات از سوی مسئولان شهری و پلیس کاهش نداشته بلکه، شاهد افزایش آن نیز هستیم به‌گونه‌ای که پس از معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس  راهور این‌بار صدا از «بهشت نشیان» به گوش رسید.

با این تفاسیر امید می‌رفت لااقل در شب یلدا مردم در همراهی با پلیس و مدیریت شهری ترافیک روان‌تری را تجربه کنند اما، این‌چنین نشد و ترافیک در اصطلاح قفل شده ساعت‌ها از شب بلند «چله» را از آن خود کرد.

هرچند که در روزهای اخیر دلایل بسیار زیادی برای وجود ترافیک عنوان شده ولی، به نظر می‌رسد تنها پرداخت به مباحث تئوری بر حسب تجربیات، دردی را از ترافیک تهران دوا نکرده و نمی‌کند.

براساس این گزارش، سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ که این روزها به تازگی کار خود را در این مرکز آغاز کرده است از تمهیدات جدید و ویژه‌ای سخن می‌گوید که امید می‌رود چاره‌ای باشد بر باز شدن معابر شهری وی در جلسه 314 شورای شهر تهران حاضر شده تا در مورد علل ترافیک عجیب و غریب دو هفته گذشته شب‌های پایتخت توضیح دهد.

مهماندار عقیده‌ای به قفل شدن ترافیک تهران ندارد و آن‌را را غیرواقعی می‌داند قفل شدن را تنها در برخی مناطق و به صورت مقطعی باور دارد زیرا، بر این باور است که پلیس تمامی تلاش خود را در گشایش معابر به‌کار می‌گیرد و عنوان می‌کند: این موضوع صحت ندارد شاید یکی دوبار تهران قفل شده باشد اما هر شب که قفل نیست! قفل به معنی عدم حرکت برای دقایق طولانی است. 


اما، شب گذشته بار دیگر تهران در هاله ترافیک غرق شد و مردم ساعت‌هایی از سهم خانواده را به خیابان‌های شهرشان اختصاص دادند، سهمی که شاید هیچ‌گاه جبران آن ممکن نباشد زیرا، آب رفته به جوی باز نمی‌گردد.

در این میان نمایندگان تهران در شورای اسلامی شهر هم بیکار نمانده و دست بکار یافتن راهکارهایی شدند که امید می‌رود به رفع این معضل در این کلان‌شهر کمک مطلوبی بکند اما به ظاهر، نتیجه و برون داد این جلسه چیزی نبود جز ترافیک دوباره چندین ساعته در تهران و یلدای ترافیکی برای پایتخت نشینان.

روز گذشته از ساعت 15 ترافیک در تهران آغاز شد و تا ساعت‌ها ادامه پیدا کرد، به‌طوری که شهروندان فاصله خیابان میرداماد تا خروجی نیایش به یادگار را در 3 ساعت طی کردند و نقشه‌های ترافیکی گوگل و مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران هر دو تمام شهر را به رنگ قرمز نشان می‌داد و این موضوع برای ساعت‌ها شهروندان را آزار داد.

به گزارش تین‌نیوز، باید باور داشت تا زمانی که مسئولان به برگزاری جلساتی مانند جلسه 314 شورای شهر بسنده کنند و اقدام عملی برای حل آن انجام ندهند این مشکل حل و رفع نخواهد شد، البته قطع یقین بی انصافی است اگر تلاش‌ها در پلیس و مدیریت شهری به منظور کاهش ترافیک نادیده گرفته شود.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.