| کد خبر: 99651 |

تونل پنجم جاده یاسوج - اصفهان ستون پنجمی برای مرگ ۱۰ نفر در یکسال

تونل شماره 5 محور یاسوج به اصفهان یکی از نقاط پر خطری است که تاکنون تلفات زیادی داده و مسؤولان روی ترمیم آن چشم بسته اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه به راه نیاز دارد و این درخواستی است که همواره مسؤولان استانی از مسؤولان کشوری داشته اند و روی آن بحثی نیست.

به گزارش تین نیوز، هر چند  که در طول سال های اخیر از نظر کمی کارهای خوبی در حوزه راهسازی استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته اما کیفیت ها فدای تسریع در انجام و اجرای پروژه های راهسازی شده است.

در بسیاری از نقاط استان و در پروژه های راهسازی کیفیت ها تا حدود زیادی قربانی شده اند و همین موجب بروز حوادث تلخ و ناگواری شده که از جمله آن ها همین تصادف اخیر در تونل شماره پنج جاده یاسوج به اصفهان است.

قبول داریم و می پذیریم که مشکلات کنونی تا حدود زیادی به مسؤولان کنونی ربطی ندارد و اگر مشکلی در تونل شماره 5 این محور وجود دارد مربوط به گذشته بوده است و باید گذشتگان هم پاسخگو باشند اما این نافی مسؤولیت پذیری مدیران کنونی نمی شود.
 


رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از حادثه ای که امروز چهارشنبه در تونل شماره 5 رخ داد به نقاط حادثه خیز زیادی در راه های استان اشاره کرد که اگر در کوتاه مدت این نقاط ترمیم نشوند باز هم شاهد بروز چنین حوادث خونینی در سطح جاده های استان خواهیم بود.

امروز مهوش 1.5 ساله در آغوش مادر در حالی هر دو با هم جان دادند که سال گذشته نیز 5 ورزشکار نوجوان هم استانی به همراه مربی خود در همین تونل قربانی شدند.

سرهنگ منوچهر سیاهپور رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد هر چند یکی از مهم ترین دلایل را در این حوادث مربوط به خطای انسانی و عدم رعایت نکات ایمنی می داند اما معتقد است که استاندارد بودن جاده ها نقشی کمتر از این ندارند و باید برای جلوگیری از حوادث استاندارد سازی را مد نظر قرار داد.
وی با ابراز تأسف از رخ دان چنین حادثه ای در این محور ان را در تیتری معنادار خلاصه کرد که «تونل پنجم نقش ستون پنجم را در حوادث جاده ای این محور ایفا می کند».

سیاهپور گفت: بارها و بارها به راه و شهرسازی در مورد این تونل تذکر داده ایم و باز هم جوابی نگرفته ایم و این بار شاهد مرگ چهار هموطن در این تونل غیر استاندارد شدیم.

وی افزود: این تونل دارای شیب و پیچ غیر استاندارد است که باعث کاهش دید راننده می شود که در هر دو سر این تونل شیب وجود دارد و در سال گذشته هم 5 ورزشکار و مربی آن ها را به کام مرگ کشید.

 در این حادثه تنها راه و شهرسازی نیست که باید پاسخگو باشد بلکه در استان ما کسانی که چشم بسته تنها به دنبال اجرای پروژه ها هستند نیز مسؤولیت دارند که چرا یک بار هم که شده به جای گزارش دادن در مورد ساخت راه ها و محورها در مورد کیفیت آن ها گزارشی نداده اند و آیا این گونه که معلوم است چشم روی جان مردم بسته اند.؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.