| کد خبر: 98436 |

اولویت دولت توسعه راه‌ها در کردستان است

تین‌نیوز| رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید در کردستان، بهبود وضعیت جاده‌ای و توسعه راه‌های استان است.
 
بهرام نصراللهی زاده، به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار در جریان بازدید از خبرگزاری ایسنا، منطقه کردستان، به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.
 
وی در رابطه با طرح‌های نیمه تمام استان کردستان، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام متعددی از دوره‌های گذشته در کردستان بر جای مانده است که یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید در کردستان اتمام این طرح‌هاست.
 
وی افزود: تمام پروژه‌های نیمه تمام استان الزاماٌ دارای پیشرفت 50 درصدی نیستند بلکه این طرح‌ها شامل طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی 5 تا 80 درصد هستند.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان کرد: امسال و سال گذشته هیچ پروژه جدیدی در کردستان آغاز نشده و اولویت اصلی بر روی اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده است، به طوری که سال گذشته کمتر از 3 درصد پروژه‌های اجرایی کردستان جدید بوده‌ که مربوط به بخش‌هایی همچون اشتغال بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال کاهش تصدی گری خود و واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی است، تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع کشور و کاهش قیمت نفت در دو سال اخیر که بودجه عمومی دولت را کاهش داد، بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی امری ضروری است.
 
آمادگی واگذاری 50 پروژه به بخش خصوصی
 نصراللهی زاده در ادامه اعلام کرد: تا کنون 50 پروژه در چندین دستگاه استان از قبیل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای و ... برای واگذاری به بخش خصوصی آماده شده‌اند که در فاز اول، فراخوان عمومی 4 پروژه ورزش و جوانان اعلام شده است.
 
وی واگذاری این پروژه‌ها را دارای سود منطقی برای بخش خصوصی دانست و افزود: در واگذاری طرح‌ها مکانیسم خوبی برقرار است و منفعت بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه برای توسعه کردستان جوانب و زوایای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: انجام پروژه‌های زیربنایی و عمرانی و همچنین رونق تولید از اقدامات مورد نظر دولت برای توسعه کردستان است.
 
وی به اقدامات دولت برای توسعه کشور و همچنین استان کردستان اشاره کرد و تک نرخی شدن تورم از 39 درصد طی سه سال گذشته تاکنون را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته دولت تدبیر و امید در این راستا عنوان کرد.
 
نصراللهی‌زاده، برنامه‌ریزی برای خروج از رکود و رونق تولید را از دیگر برنامه‌های دولت در کردستان دانست که در این راستا به منظور رفع مشکل واحدهای کوچک، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است.
 
حمایت ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی از حوزه فرهنگ
 وی در رابطه با اقدامات فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسئولیت راهبردی و سیاست گذاری امور توسعه را بر عهده دارد و توسعه مدنظر این سازمان همه جانبه است که فرهنگ را نیز به عنوان بخشی از توسعه مورد توجه قرار داده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گسترش آموزش‌های عمومی، افزایش پوشش تحصیلی در کردستان و حمایت از مقوله موسیقی به عنوان یکی از مزیت‌های فرهنگی کردستان را از جمله اقدامات فرهنگی این سازمان اعلام کرد.
 
وی با اشاره به راه اندازی مرکز موسیقی در کردستان، بیان کرد: این مهم علاوه بر توجه به بعد فرهنگی استان، مزیت اقتصاد هنر را نیز به دنبال دارد که اقدامات اولیه برای راه اندازی آن انجام شده است.
 
نصراللهی‌زاده همچنین از ایجاد شعبه ایران شناسی در کردستان خبر داد و افزود: راه اندازی مرکز اسناد تاریخی کردستان و همچنین برگزاری همایش علمی سنندج شناسی به صورت سالانه و هر سال با یک موضوع مشخص در 8 سال آینده را از جمله اقدامات فرهنگی فاخر در کردستان اعلام کرد.
 
400 سالگی شهر سنندج، با تحول عمده‌ای روبرو خواهد بود
 وی با اشاره به اینکه امسال 392‌ مین سال تاسیس شهر سنندج است، ادامه داد: در هشت سال آتی هر سال یک همایش علمی «سنندج شناسی» در سنندج برگزار می‌شود و 400 سالگی سنندج، این شهر با تحول عمده‌ای روبرو خواهد بود.
 
سنندج به محل برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی تبدیل می‌شود
 نصراللهی زاده در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ملی میکروبیولوژی در مهرماه سال جاری در سنندج، اعلام کرد: قصد داریم استان کردستان را به مرکز برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی کشور تبدیل کنیم که این امر نقش عمده‌ای در توسعه گردشگری و اقتصادی و همچنین معرفی ظرفیت‌های این استان دارد.
 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در رابطه با اهداف سازمان مدیریت در خصوص توسعه زیرساخت‌های استان و به ویژه راه‌های مواصلاتی و ارتباطی استان، اظهار کرد: مسیر توسعه کردستان از راه‌های آن می‌گذرد و توسعه این استان با توسعه راه‌های آن ممکن خواهد شد.
 
یکی از اولویت‌های اصلی دولت در کردستان بهبود وضعیت راه‌هاست
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به کاستی‌های فراوان استان در حوزه راه و ارتباطات، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید در کردستان، بهبود وضعیت جاده‌ای و توسعه راه‌های استان است و تمام اعتبارات موجود را در جهت رفع این مشکل درگیر کرده‌ایم چنان که سال گذشته 25 درصد اعتبارات استان را به حوزه راه اختصاص دادیم.
 
وی با اشاره قرار گرفتن استان کردستان در مسیر کریدور شمال غرب به جنوب، عنوان کرد: 380 کیلومتر از این مسیر از استان کردستان عبور می‌کند.
 
نصراللهی‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از راه‌های استان کارکرد ملی و فراملی دارند، ذکر کرد: گردنه صلوات آباد سنندج هم بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت راه منعقد شد، تبدیل به بزرگراه می‌شود.
 
وی همچنین مسیرهای سنندج - مریوان، کامیاران- مریوان، سقز- بانه، زنجان- بیجار- دیواندره را از دیگر اولویت‌های راه سازی در استان کردستان اعلام کرد.
 
احداث راه آهن کردستان سرعت می‌گیرد
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان همچنین از انجام مقدمات احداث راه آهن تهران- همدان- سنندج خبر داد و افزود: در آینده‌ نزدیک احداث راه آهن استان سرعت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: پروازهای فرودگاه سنندج نیز افزایش می‌یابد و احداث فرودگاه سقز نیز به عنوان فرودگاهی استراتژیک در سال جاری مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
نصراللهی زاده در رابطه با فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی در کردستان نیز خاطرنشان کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش درآمد و تولید در استان به دنبال بهره گیری از ظرفیت‌های استان کردستان هستیم که از جمله آن سرمایه گذاری و توسعه عسل استان است.
 
کردستان به قطب تولید عسل در کشور تبدیل می‌شود
 وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای 5 ساله برای تبدیل کردستان به قطب تولید عسل تدوین شده است، ابراز امیدواری کرد از این طریق برای 5 هزار نفر در کردستان شغل ایجاد شود.
 
نصراللهی زاده، فرش دستباف، شیلات و گوشت قرمز استان را از دیگر ظرفیت‌های این استان دانست که بهره گیری از آنها در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان که به همراه قباد آرش، مدیر روابط عمومی این سازمان، به مناسبت 17 مردادماه، روز خبرنگار از خبرگزاری ایسنای جهاددانشگاهی استان کردستان بازدید کرد در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تبریک روز خبرنگار، از خبرگزاری ایسنا به عنوان خبرگزاری خوش‌نام و پرتلاش استان نام برد که همواره در عرصه‌ خطیر و ارزشمند اطلاع رسانی حضوری موثر داشته است.
 
وی به قدرت قلم خبرنگاران و تاثیرگذاری آنان بر جامعه اشاره و عنوان کرد: خبرنگاران در آگاه‌سازی مردم و تاثیرگذاری بر اذهان عمومی نقش بسیار مهمی را برعهده دارند.
 
نصراللهی زاده ادامه داد: عرصه رسانه می‌تواند قدرتمندترین نهادها را با نقد مثبت و منصفانه به چالش بکشد و این نشان دهنده تاثیرگذاری و قدرت عرصه رسانه است.
 
وی همچنین بر تعهد اجتماعی و مسئول بودن خبرنگاران در انعکاس اخبار تاکید کرد و افزود: این افراد به عنوان چشم بینای جامعه، تحولات اجتماعی را با رعایت مصلحت جامعه منعکس کنند.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به ملموس بودن حساسیت عرصه خبر، خاطرنشان کرد: درک مسئولانه از مسائل اجتماعی و مصلحت عمومی جامعه باید همواره مورد توجه خبرنگاران باشد.
 
وی همچنین در ادامه سخنان خود ضمن تبریک 16 مرداد، سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، از این نهاد به عنوان الگوی موفق یک نهاد غیر دولتی نام برد و بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای برآمده از بطن انقلاب اسلامی، فراتر از سازوکارهای اداری و با روحیه جهادگرانه خود همواره با ایثار و اخلاص، منشاء خدمت در جامعه بوده است.
 
نصراللهی‌زاده، فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی را مایه خرسندی دانست و از خدمات این نهاد در کردستان قدردانی کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.