| کد خبر: 97866 |

خسارت ۵۰ میلیارد ریالی سیلاب اخیر به راه‌های استان کرمان

تین‌نیوز| مديركل راه و شهرسازی استان كرمان، گفت: بارندگی‌های اخير در ۱۱ شهرستان استان كرمان، ۵۰ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ریال خسارت به راه‌های استان كرمان وارد كرد.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی كرمان، محمدمهدی بلوردی بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در ۱۱ شهرستان استان، ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به راه‌های استان وارد کرد، گفت: پس از وقوع سیل و رانش، بلافاصله عوامل راهداری و سایر دستگاه‌های امدادی با به‌كارگیری تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات خود، ضمن استقرار در مناطق حادثه‌دیده، اقدامات لازم درخصوص بازگشایی راه‌ها و كمك به آسیب‌دیدگان را در كمترین زمان ممكن انجام دادند.

وی با اشاره به اینكه بارندگی‌های اخیر به رویه آسفالت برخی از راه‌ها و همچنین سازه پل‌ها و تونل‌ها و ابنیه خسارت زیادی وارد كرده است، تصریح كرد: میزان برآورد اولیه این خسارت در محورهای شهرستان كرمان، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان افزود: همچنین برآوردها نشان می‌دهد میزان خسارت وارده به راه‌ها و ابنیه حوزه استحفاظی سیرجان ۵ میلیارد ریال، شهرستان بم ۴میلیارد ریال، شهرستان راور ۳ میلیارد ریال و شهرستان بافت ۷ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینكه خسارات وارده در شهرستان بردسیر بیش از سایر شهرستان‌ها بوده است، گفت: میزان خسارت وارده به جاده‌ها و تاسیسات مربوطه در شهرستان بردسیر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

بارش باران‌های غیرمنتظره، وقوع سیل و وزش باد در روزهای اخیر در برخی استان‌های کشور كه موجب تخریب برخی منازل، خسارت به خودروها، شکسته شدن درختان و آسیب به زمین‌های کشاورزی شد متاسفانه جان برخی از هموطنان و مسافران كه در محورهای روستایی و در حاشیه رودخانه‌ها توقف داشتند را گرفت.

بنابراین گزارش، وقوع سیل و بارش‌ها و ریزش كوه موجب بسته شدن برخی راه‌های روستایی برای یك مقطع زمان كوتاه شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته توسط راهداران، پاكسازی، ترمیم موقت انجام و رفت و آمد برقرار شده و هم‌اکنون تمامی محورهای ارتباطی باز و ترافیك در آنها جریان دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.