| کد خبر: 96150 |

با صرف ۱۲۷۰ میلیارد ریال

آسفالت جاده های استان اصفهان ترمیم می شود

تین‌نیوز| رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان از بهسازی روکش آسفالت جاده های این استان با اعتباری بالغ بر یکهزار و 270 میلیارد ریال خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، مهدی فقهی افزود: این بهسازی شامل لکه گیری و روکش آسفالت در راستای حفظ سرمایه های ملی، افزایش سطح کیفی برخی از جاده هایی استان اصفهان است.

وی جاده اردستان – نایین، دامنه – سه راهی سد، پل نوغان – الیگودرز، کاشان – اردستان، نایین – اصفهان و انارک – نایین رامشمول اجرای برنامه بهسازی عنوان کرد و گفت: لکه گیری هندسی و آسفالت sma مسیرهای اصفهان – شهرضا، شهرضا – دهاقان، مبارکه – بروجن و زرین شهر – شهرکرد نیز اجرا می شود.

« آسفالت sma با ترکیبی از درشت دانه ها با عمر بیشتر در برابر فشار و نوسانات دمایی از قدرت بیشتری برخوردار است.»

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: قراردادی با بخش خصوصی با هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال به منظور تولید قیر امولسیونی به منظور استفاده در آسفالت های سطحی و حفاظتی نیز منعقد شده که تا کنون حدود 800 تن قیر امولسیونی تولید و تحویل شده است.

«ترکیب آب و قیر طی فرایندی خاص، قیر امولسیونی را شکل می دهد، نیاز نداشتن به فرآیند گرمادهی هنگام استفاده، نیازنداشتن به حلال های نفتی، عدم آتشگیری هنگام نگهداری و حمل و اجرا، آلودگی نکردن محیط زیست و امکان کاربرد در شرایط مرطوب از جمله ویژگیهای این محصول به شمار می رود ».

وی تصریح کرد: همچنین اجرای تک کت به ارزش 860 میلیون ریال و درز گیری پلیمری با هزینه ای بالغ بر 2700 میلیون ریال در دست اقدام است.

«پخش یک لایه بسیار نازک امولسیون قیر روی سطح آسفالتی یا بتنی به منظور آغشته کردن سطوح مزبور و ایجاد چسبندگی با قشرآسفالتی که روی آن پخش می شود اندود سطحی و یا تک کت نامیده می شوند.»

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای تأمین امنیت راه ها و تسریع در امر خدمت رسانی بهتر در زمان مناسب و شرایط بحران از جمله تصادفات جاده ای، نزولات جوی، کمک رسانی و اسکان مسافران در راه مانده در مواقع اضطرار و عملکرد بهتر در عملیات امداد جاده ای و استقرار تجهیزات و اکیپ های راهداری در محورهای مواصلاتی استان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال نیز اقدام به تجهیز، تکمیل و بهسازی راهدارخانه های استان کرده است.

فقهی خاطرنشان کرد: طبق این برنامه از جمله راهدارخانه هایی که در این راستا بهسازی، تکمیل و تجهیز شده اند، می توان به راهدارخانه قمیشلو در شهرستان مبارکه، راهدارخانه های مرکزی نطنز و طرق در شهرستان نطنز، راهدارخانه های پشته و دولت قرین در شهرستان سمیرم، راهدارخانه های رحیم آباد و اداره مرکزی نایین در شهرستان نایین، نوغان در شهرستان فریدن و زواره در شهرستان اردستان اشاره کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.