| کد خبر: 93400 |

افزایش ایمنی، جاده‌ای زمینه ساز رونق اقتصادی در استان سمنان است

تین‌نیوز|  مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با مهم دانستن ایمنی در محورهای مواصلاتی گفت: تردد بی خطر در جاده‌ها می تواند مقدمه ای برای کمک به رونق اقتصادی در استان سمنان باشد.

 

داود فهندژ سعدی در نشست با نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای افزود: برگزاری اولین همایش ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای ، برگزاری سالانه رزمایش روز بدون حوادث ترافیکی در استان سمنان و شناسایی و اولویت بندی نقاط پر حادثه می تواند در رونق اقتصادی استان بسیار تاثیر گذار باشد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح های ارتقای ایمنی برای اقشار مختلف جامعه ، پیگیری توسعه و پشتیبانی پایگاه امداد جاده ای از جمله اقدامات اساسی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.

فهندژ سعدی ادامه داد: کاهش هزینه‌ها، اقتصادی کردن فعالیت‌ها، افزایش بهره‌وری، و ارتقاء کیفیت خدمات در بخش حمل و نقل ، گسترش حمل و نقل چندوجهی، برقراری تناسب در حمل و نقل جاده‌ای و استفاده از تجهیزات و فناوری جدید، از اهداف کلی و راهبردهای کلان بخش حمل و نقل جاده‌ ای در استان سمنان است.

وی، واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب آلودگی را مهمترین معضل راههای کویری استان سمنان دانست و گفت : انجام اقدامات هوشمندانه مهندسی همراه با توجه به معماری و افزایش نمادهای زیبایی شناسانه مسیر و مبلمان جاده ای، می تواند راهکاری مفید در رفع این معضل باشد.

فهندژ سعدی افزود: توسعه مجتمع‌های بین‌راهی ، ایجاد و گسترش استراحت‌گاهها در کنار مسیر ، نصب چراغ با الگوی پلیس و برپایی سیاه چادر برای ارائه تولیدات بومی مناطق مختلف در محورهای استان سمنان، انگیزه توقف کوتاه مدت را افزایش خواهد داد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: افتتاح دفتر جمعیت طرفداران ایمنی با اتکا به تجربیات جهانی و دانش اعضای خود در راستای خدمت به جامعه ای توسعه یافته در جهت بهبود وضعیت ایمنی تردد و ارتقای فرهنگ ترافیکی کشور نقش اساسی می تواند داشته باشد.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان ، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: امیدوارم با همکاری تمامی دست اندرکاران و پیگیری اجرای پیشنهادات ارائه شده در راستای ارتقای ایمنی ، گامی بلند در جهت کاهش تصادفات و تفات جاده ای برداریم.

احمد همتی اضافه کرد: آموزش و پیشگیری از بروز تصادفات جاده ای، اجرای طرح های ارتقای ایمنی، برگزاری دوره‌های آموزشی از شروع خدمت رانندگان حمل و نقل جاده ای توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه ها از برنامه ها و اقدامات سودمندی است که باید توجه ویژه ای به آن شود.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان ، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه وحدت ، همدلی و جامع نگری امور حمل و نقل و راهداری در استان سمنان می توانیم به بالا بردن سطح خدمات در استان امیدوار باشیم و نمادهای مدنی و اجتماعی می تواند در مقوله ایمنی و اهمیت محورهای مواصلاتی بسیار سودمند باشد.

سهم استان سمنان از راه های اصلی 1.6 درصد و از فرعی کشور 1.3 درصد است و از کل راههای استان، حدود 2 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است که حدود 50 درصد آن آسفالته است.

حدود سه هزار و 800 کیلومتر راه در استان سمنان وجود دارد که شامل حدود 551 کیلومتر بزرگراه، 500 کیلومتر راه اصلی، 720 کیلومتر راه فرعی و دو هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.