| کد خبر: 93372 |

فرودگاه سقز ظرفیت تبدیل شدن به فرودگاه بین‌المللی را دارد

تین‌نیوز| نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌های سال است که مردم منطقه در انتظار احداث فرودگاه سقز بوده و پیگیر آن هستند اما متاسفانه به علت کمبود اعتبار در این چند سال پیشرفت آنچنانی نداشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محسن بیگلری افزود: احداث این فرودگاه برای منطقه دارای اهمیت زیادی است و نقش کلیدی در توسعه استان دارد و حدود یک و نیم میلیون نفر حوزه نفوذی این فرودگاه هستند.

وی با بیان اینکه این فرودگاه به اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: بر این اساس این فرودگاه با بودجه سالانه به جایی نمی‌رسید از این رو اقدامات و پیگیری‌های زیادی انجام گرفت و زمینی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در سقز برای این امر به فرودگاه‌های کشور داده شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: چند ماه پیش مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در بازدید از این فرودگاه از طرح زمین استقبال کرد و اعتباری برای تکمیل آن اختصاص یافت.

وی افزود: هم اکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه باند این فرودگاه انجام شده و نیمی از آن آسفالت و نیمی دیگر در حال آسفالت است و ساخت ترمینال این فرودگاه از هفته آینده وارد مناقصه خواهد شد.
بیگلری از پیمانکاران توانمند درخواست کرد که در این مناقصه شرکت کنند چرا که ساخت این فرودگاه نقش کلیدی و اساسی در توسعه استان و منطقه داشته و ظرفیت تبدیل شدن به فرودگاه بین‌المللی را دارد.

به گفته وی با راه اندازی این فرودگاه پرواز حجاج به جای فرودگاه کرمانشاه می‌تواند از فرودگاه سقز انجام شود و این ظرفیت و پتانسل را دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پروازهای فرودگاه سنندج جوابگوی نیاز مردم استان نیست گفت: مجموع نمایندگان استان با جدیت بدنیال افزایش پروازها و رفع مشکلات موجود در این راستا است

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.