| کد خبر: 90563 |

دستور مناقصه ساخت قطعه اول آزادراه کرمانشاه - حمیل - مهران صادر شد

تین نیوز | استاندار ایلام گفت: وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، دستور فراخوان مناقصه ساخت قطعه اول آزادراه کرمانشاه- حمیل - مهران را صادر کرد.
 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر راه و شهرسازی گفت: در این دیدار علاوه بر تشریح وضعیت راه های استان ایلام توسط مسئولان استانی، دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی دستور فراخوان مناقصه ساخت قطعه اول آزادراه کرمانشاه- حمیل - مهران را صادر کرد.

وی در تشریح گفتگوهای بین وی و وزیر راه و شهرسازی گفت: دکتر آخوندی با اطلاع کامل از وضعیت راههای استان ایلام، با نگاه ویژه به استان، دستور فراخوان مناقصه ساخت قطعه اول آزادراه کرمانشاه- حمیل - مهران را صادر کرد.

مروارید افزود: در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت راههای استان، بر اختصاص اعتبارات ملی جهت توسعه راههای استان به ویژه آزاد راه کرمانشاه به مهران تاکید شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه این طرح می تواند نقش بسیار مهمی در زمینه توسعه همه جانبه استان داشته باشد، تاکید کرد: استان ایلام مهمترین وامن ترین مسیر ترانزیتی صادرات کالا و نزدیکترین مسیر تردد زائرین به کشور عراق است که انجام این پروژه مهم و زیر ساختی در توسعه کشور نیز اثرگذار خواهد بود.

استاندار ایلام، داشتن آزادراه را یکی از ارکان رسیدن به توسعه عنوان کرد و افزود: توسعه راه های ارتباطی استان یک ضرورت است که با توجه به شرایط استراتژیکی و همسایگی با کشور عراق و وجود مرز بین المللی مهران این اهمیت دو چندان می شود.

وی انجام کار راهسازی در استان را با توجه به شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی بودن منطقه، زمانبر دانست و افزود: در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر مقدمات اجرای این پروژه عظیم را در استان فراهم کنیم.

مروارید در ادامه همچنین ایجاد بزرگراه کرمانشاه – ایلام – حمیل – مهران – دهلران و اندیمشک را یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان دانست و افزود: این بزرگراه در گذشته در کمیسیون ماده ۲۱۵ مورد بررسی قرر گرفته و در بودجه سال ۹۵ با پیگیری های انجام شده در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است.

استاندار ایلام اعتبار بزرگراه کرمانشاه- مهران را بیش از ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
وی، در پایان با اشاره به تصویب ایجاد بزرگراه کرمانشاه، ایلام و مهران، ابراز کرد: در گذشته دو طرح که مصوب شده بود و جزو قانون بودجه نیز لحاظ شده، حمیل- ایلام -صالح آباد و صالح آباد – مهران- دهلران بوده بعد از استقبال مردم در اربعین حسینی سال گذشته، این دو طرح تلفیق شده و به صورت بزرگراه کرمانشاه، ایلام به مهران اجرا خواهد شد که وزیر راه و شهرسازی در این زمینه دستورات لازم را صادر کرده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.