| کد خبر: 88685 |

کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» از سر گرفته می‌شود

تین نیوز | باتوجه به استقبال بی‌نظیر از کمپین نه به تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز 95، سازمان جوانان هلال‌احمر این کمپین را همزمان با سفرهای تابستانی اجرا می‌کند. در کمپین نه به تصادفات جاده‌ای که در ایام نوروز ۹۵ اجرا شد، جوانان حاضر در پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت به مسافران یادآوری می‌کردند که با خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز رانندگی نکنند و همچنین هنگام رانندگی کمربند ایمنی ببندند. براین اساس، مسافران مراجعه‌کننده به پایگاه‌ها نیز با امضای میثاق‌نامه این کمپین با طرح همراهی می‌کردند. این استقبال بی‌نظیر موجب شد تا سازمان جوانان کمپین را در طول‌ سال و به‌ویژه ایام سفرهای تابستانی نیز اجرا کند.

به این ترتیب مقرر شد تا برای اجرای هرچه بهتر، از همکاری و ظرفیت تمام دستگاه‌ها ازجمله ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در این‌باره استفاده شود.  در این راستا، دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان، امیر لـله‌گانی معاون دانشجویی و جوانان، کبری محمدی مشاور آموزش و پژوهش و مسعود آسیما رئیس اداره روابط عمومی در جلسه مشترک با مرتضی رحمانی‌ موحد، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور راه‌های همکاری‌های مشترک را بررسی کردند.

در این جلسه رئیس سازمان جوانان با اشاره به آموزش ۷۵۰ سرتیم طرح نوروزی برای حضور موثر در شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت گفت: «امسال بالغ بر ۵‌میلیون نفر از پست‌های نوروزی سازمان جوانان بازدید و خدمات دریافت کردند.» دکتر مسعود حبیبی افزود: «به دنبال این هستیم تا آگاهی جامعه را درباره لزوم رعایت قوانین رانندگی افزایش و رفتارهای پرخطر در رانندگی را تغییر دهیم که برای انجام هرچه بهتر این مهم، نیازمند همکاری و همفکری سایر نهادها ازجمله ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور هستیم.»

او با بیان این‌که باید کار آگاهی‌بخشی را از مدارس و خانواده‌ها آغاز کنیم، ادامه داد:  «باید مفاهیم مدنظر را در قالب مسابقات، برنامه‌های سرگرم‌کننده و کارگاه‌های آموزشی آموزش دهیم.» رئیس سازمان جوانان تصریح کرد: «به‌طور مثال یکی از برنامه‌های قابل اجرا، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان ترمینال‌هاست که البته اجرای این طرح نیازمند هماهنگی‌ها و همکاری‌های بین بخشی است. در ادامه این جلسه، مرتضی رحمانی ‌موحد، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز با استقبال از اجرای کمپین نه به تصادفات به‌عنوان یک کار حرفه‌ای، گفت: «در اینجا بخشی از آموزش معطوف خانواده‌هاست و بنابراین کودکان و نوجوانان خانواده‌ها می‌توانند برای تحقق این مهم، موثر عمل کنند.»

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.