| کد خبر: 87354 |

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد

احداثجاده «سراوان رحیم‌آباد» توسط صندوق ذخیره فرهنگیان

تین نیویز | مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از انعقاد قرارداد احداث جاده شش باندی 65 کیلومتری «سراوان ـ رحیم‌آباد» توسط صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

مهدی حاجتی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است، اظهار کرد: سال تحصیلی 94 ـ 93 تعداد یک‌هزار و 245 نفر در آموزش و پرورش استان بازنشسته شدند.

وی به بازنشستگی یک‌هزار و 111 نفر فرهنگیان گیلان در سال تحصیلی 95ـ 94 اشاره کرد و افزود: در مدت دو سال گذشته در مجموع 2 هزار و 500 نفر در آموزش و پرورش استان بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه موافقتنامه میزان حق‌التدریس معلمان قبل از ساماندهی نیروی انسانی با تهران امضا شده است، تصریح کرد: طبق موافقتنامه مذکور اجازه داشتیم 30 هزار ساعت حق‌التدریس داشته باشیم و در آن زمان هیچ نیرویی از آموزش و پرورش بازنشسته نشده بود.

حاجتی از کاهش میزان حق‌التدریس معلمان از 30 هزار ساعت در سال تحصیلی 93 ـ 92 به 15 هزار ساعت در سال تحصیلی 95 ـ 94 پس از خروج 2 هزار و 500 نفر از آموزش و پرورش گیلان خبر داد و بیان کرد: ماهانه 2 میلیارد و 900 میلیون تومان صرفه‌جویی در فصل نخست اتفاق افتاده و بهترین مصداق اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه آموزش و پرورش است.

وی استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی را از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در بخش مربوط به ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان، درصد افزایش میانگین حقوق فرهنگیان در گیلان در ابتدای مهر سال 94 نسبت به ابتدای مهر سال 92 به میزان 71.86 درصد افزایش داشته و اگر 12 درصد افزایش حقوق امسال را به آن اضافه کنیم، صددرصد حقوق فرهنگیان استان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: طرح مذکور اقدام بسیار مثبتی از طرف وزارت آموزش و پرورش بود.

حاجتی به افزایش درآمد آموزش و پرورش گیلان در تمام بخش‌ها اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی داشتیم و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های برون‌سازمانی آموزش و پرورش توانستیم این سازمان را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان جزو استان‌های بدون درآمد است، اظهار کرد: درآمد آموزش و پرورش استان از محل دریافت عوارض است و در این بخش کمک مدیران ارشد استان موجب شد بتوانیم منابع درآمدی را جذب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در استان اشاره کرد و افزود: بخشی از سرمایه صندوق در شرکت ماشین‌سازی اراک سرمایه‌گذاری شده و موافقتنامه 400 میلیون دلاری با وزیر تجارت کره جنوبی منعقد شده است.

حاجتی از انعقاد قرارداد احداث جاده شش باندی 65 کیلومتری «سراوان ـ رحیم‌آباد» توسط صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی قرارداد خرید یک قطعه زمین تا سقف 30 میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره فرهنگیان در گیلان انجام شده است.

وی به قطعه زمینی متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان در منطقه «لیلاکوه» در لنگرود اشاره کرد و گفت: مقدمات احداث مجتمع مسکونی ـ رفاهی فرهنگیان در زمین مذکور مهیا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به قدمت 97 ساله  ساختمان این اداره کل، خاطرنشان کرد: ساختمان مذکور جزو میراث فرهنگی استان است.

حاجتی از اختصاص 100 میلیون تومان برای احداث ساختمان جدید آموزش و پرورش گیلان خبر داد و یادآور شد: مطالعات طراحی ساختمان مذکور آغاز شده، اما ساخت آن نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان آمادگی احداث ساختمان جدید آموزش و پرورش گیلان را دارد، تصریح کرد: زمینی برای معاوضه با ساختمان آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان به برگزاری همایش تجلیل از معلمان نمونه استان در 16 اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و گفت: همایش مذکور با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.